- henkebarn
- Medlem ●
- Helsingborg
- 2008-02-28 00:44
Jag har förnärvarande min hemsida, http://henkeblomqvist.se, hos Surftown.
Det mesta fungerar galant, men jag är trött på deras support och deras bemötande.
Jag ville förlänga mitt abonnemang med 1 år, men jag ville uppgradera från 0.5gb utrymme till något större. 20gb verkade bra i pris enligt deras hemsida, så jag mailade supporten och förklarade hur jag ville göra.
Det var ok, enligt supporten och jag fick en ny faktura med nytt pris. Men priset stämde inte överens med det som de annonserade på hemsidan. Jag räknade med moms och så, men det stämde ändå inte. Jag mailade åter supporten. Då fick jag förklarat för mig att priset som stod på hemsidan endast gällde nya kunder och inte existerande...
Jag sa till dem att jag då önskade att avsluta mitt konto och starta ett nytt, men ...
Ditt mail är vidarebefordrat till administration
Och via administrationen fick jag dagen efter veta, att det tyckte de inte lät som en bra idé. Då bad jag om uppgifter om vilka priser som fanns.
Jag fick ett nytt mail med en tabell över utrymme i gb och pris per månad.
Jag tyckte att priset för 1gb var bra och jag behövde egentligen inte mer än så, så jag mailade tillbaks och sa att det var vad jag ville ha.
Ditt mail är vidarebefordrat till administration
Jaha... Gott mos. Väntade en dag och fick svar om att de ej längre erbjöd 1gb utrymme. 10gb var det minsta. Och jag kunde inte få det för det priset som stod på hemsidan, utan för mig kostade det ytterliggare 10:- plus moms per månad.
Så vad jag står inför nu är alltså att antingen gå från att betala 10:- plus moms i månaden för 0.5gb utrymme till 29:- plus moms i månaden för 20gb. Det är väldigt bra priser från Surftowns sida, det håller jag med om. Och deras drift kan jag inte klaga på. Klanderfritt enligt mina erfarenheter. Men ärligt talat. Är det vanligt att man marknadsför ett pris som endast gäller nya kunder? Jag menar, min bindningstid var över och dessutom, hur kan man göra reklam för ett pris som inte gäller ens egna kunder?!
Jag kanske har undgått sådant här tidigare, men Comhem, som i andra fall verkar kunna vara ganska muppiga, hade inga problem alls att sänka min månadskostnad på bredbandet när de gjorde reklam för lägre priser.
Nåväl. Slutligen undrar jag om ni kan rekommendera annat webhotell, som har bra drift och bra priser? Om inte Surftown kan vara lite mer tillmötesgående är jag inte särskilt intresserad av att vara deras kund.