Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lönt att vänta på SDK?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-29 00:03

tjena!

min syrra ska köpa iphone till mig i usa nu men jag tänkte fråga er här om de e lönt att vänta till nästa torsdag att köpa iphone?
då kommer ju SDK till dom men antar även då att firmwire 1.1.4 kommer också.
har läst att de ska gå att låsa upp 1.1.4 men inte riktigt säker så äre nån som vet?

kommer de gå att låsa upp den o aktivera osv?

kanske lite rörigt men hoppas ni förstår:p

• Medlem
  • Dals-Ed
  • 2008-02-29 00:12

Vad är det som skulle vara fördel med att vänta?

• Medlem
  • 2008-02-29 00:37

Ingen mening med att vänta. nya 1.1.4 OTB kan ingen garantera går att låsa upp förrän dom börjar dyka upp i affärer, och du kommer alltid kunna uppdatera till 1.1.4 om du skulle vilja använda SDK-apps senare (om det är det som krävs). Uppgraderade 1.1.4 går att låsa upp smidigt nu om man har bootloader 3.9, dock är 4.6 svårare, då det kräver en nedgradering av bootloader. Skulle 1.1.4 OTB komma med ny bootloader kan det bli problem. Däremot går 1.1.3 garanterat att låsa upp, så skaffa en så fort du bara kan, även om chanserna att du kommer kunna låsa upp 1.1.4 tillslut är väldigt stora.

Det är läget som jag förstått det i detta nu. kommer säkert ändras snart men hoppas det hjälper dig. Slutsats är iaf köp 1.1.3 så fort det går.

Det är väldigt mycket snack om SDK.....Det är långt ifrån säkert att vi som bor i länder där iPhone inte är släppt komer att ha någon glädje av det!

Programmen kommer sannolikt att bara finnas tillgängliga via iTunes och då kommer vi i Sverige inte ens ha något att ladde ner då vi inte ens kommer att få upp det alternativet. Jfr med ringsignalerna.

Köp en telefon om du vill ha en för gud skull! Det finns ju redan hur mycket program som helst att ladda ner...

Ursprungligen av kongomannen:

Det är väldigt mycket snack om SDK.....Det är långt ifrån säkert att vi som bor i länder där iPhone inte är släppt komer att ha någon glädje av det!

Programmen kommer sannolikt att bara finnas tillgängliga via iTunes och då kommer vi i Sverige inte ens ha något att ladde ner då vi inte ens kommer att få upp det alternativet. Jfr med ringsignalerna.

Köp en telefon om du vill ha en för gud skull! Det finns ju redan hur mycket program som helst att ladda ner...

Konstigt argument då SDK:n även gäller för iPod touch, och senast jag kollade såldes den i Svedala.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-02-29 09:55
Ursprungligen av Leftrustle:

Konstigt argument då SDK:n även gäller för iPod touch, och senast jag kollade såldes den i Svedala.

Visst, om du kopplar in en iPodTouch, ja. Då ser man Januariupdaten t ex. Men kopplar du in en iPhone tror jag inte de program som (ev) kommer att finnas på iTunes Store kommer att visas....
Jag tycker kongomannen har helt rätt. SDK har ingen betydelse för oss vanliga under de närmaste månaderna.....

Citat:

...och senast jag kollade var det skillnad på en iPod touch och en iPhone

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-02-29 16:11

Det sägs dessutom att SDK inte kommer förrän i juni, men även om det är så, så har det ingen betydelse för telefonen i sig. Köp om du vill ha.

Det sägs väl att SDK'n kommer i samband med "Apple Special Event" nu den 6:e Mars?
Hursomhelst så finns det ingen anledning att vänta på ett SDK-släpp då det inte innebär att någon ny iPhone kommer att dyka upp. Det enda som kanske sker är att det dyker upp en ny mjukvaru-uppdatering för iPhone och den kommer ju gälla för alla iPhone's oavsett köpdatum.

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-29 17:20

tack så mkt då blire att syrran för köpa en i helgen

Tror det är lite kunskapsbrist om vad ett SDK är.

SDK är ett Software Development Kit , alltså en bunte programvara och referensmanualer etc som behövs för att skriva program till en iPhone/iTouch.
Tabeller, listor över systemanrop, exempelkod etc, kompilator(?)

Självklart är detta ett supergodis för programmerare. För vanligt folk är det inget speciellt. Inte mer än att man kan se fram emot många bra program till iPhonen och att man får installera dem. Troligen kommer man som "slutanvändare" att kunna tanka ner program till sin iPhone via iTunesStore.

Det är alltså ingen idé att "vänta tills SDK har släppts" för att köpa en iPhone.

• Medlem
  • International user
  • 2008-02-29 22:19

Samt om du vill vänta på sdk så kan du nog vänta 4 månader till. Enligt iLounge så kommer det en beta version av sdk i början på mars och den riktiga versionen släpps i juni i och med WWDC.

//Rob

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-02-29 23:14

tack tack då vet jag bättre:)

men någon som vet hur man köper en iphone i affär på det smidigaste sättet?

Man går in i en Apple-Store och säger att man vill köpa en iPhone, det är en fördel om man har pengar med sig eller täckning på kontokortet.

• Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-01 10:17
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Man går in i en Apple-Store och säger att man vill köpa en iPhone, det är en fördel om man har pengar med sig eller täckning på kontokortet.

haha ja de e sant

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-01 10:40
Ursprungligen av Martin Pettersson:

Räcker inte att ha pengar med sig. Måste köpa med kort!

1
Bevaka tråden