- zthee
- Medlem ●
- Stockholm
Grrr. Ingen av MFOS modulerna fungerar som det är tänkt.
Dags att felsöka! (Det var jag inte sugen på idag. Men men!).
- Bah. Det hanns inte med. Ska fixa imorgon istället. Har städat hela arbetsytan iaf. Skönt det - Helt OK att ha det lite rörigt när man bygger (komponenterna flyger ju ändå till höger och vänster) men när man ska felsöka, då vill man ha det rent och snyggt. Har ju vänt på dragningen till pottarna iaf - ser jag direkt. Det är något med mig och MOFS som jag inte kommer överrens med. Försökt bygga hans prylar förut (och den flög ju aldrig) - kändes lite svajjigt. Vet inte hur jag ska förklara det. Blir så småsugen på att beställa 2xVCA till från CGS istället. Men ska verkligen försöka låta bli..
Fortsättning lär följa i zthees modularsåpa!
(Fan vad fint det ska bli att starta en ny tråd sen och posta bilder när allt är klart).
281an verkar ju ok, skulle nog byggt några om jag inte hade såpass många env´s redan....
javisst låter det väldigt mycket sn-voice brus av den,
antar att principen för att generera bruset är densamma
experimenterade en del med den sn-ljud ic´n på den tiden då den kom, och gillade just brusljudet väldigt mycket, bl.a att man bara kan få det att liksom "ticka" när man klockar ner den ordentligt är koolt, så när jag hittade cgs dng;n så var man ju hemma igen liksom !
Ja, sn-voice lät nice. Har suttit och läst om olika moduler idag. Fast jag vill inte dras in i det här pengasväljande träsket. Även om jag är grymt sugen.
Zthee, diggar din design av panelerna.
Ja, sn-voice lät nice. Har suttit och läst om olika moduler idag. Fast jag vill inte dras in i det här pengasväljande träsket. Även om jag är grymt sugen.
Zthee, diggar din design av panelerna.
Der var så det började för mig....
Det är inte första gången jag funderat över det hela.. men min ekonomi tillåter inte ett riktigt ett djupdyk. Får väl se. Ska bygga lite fuzz/dist-pedaler i sommar, sen efter det vet jag inte riktigt vad jag hade tänkt mig.
Zthee, är det fortfarande eurorack som gäller? Vad använder du för låda? Eller du ska göra ett eget bygge?
Katzen, Jag bygger egen låda med eget format. Totalt blir lådan 60 x 54 cm. Jag tror det blir bra - har några mekaniska frågetecken. Men är ganska säker på att det löser sig i slutändan.. Iofs så är det nog att krånga till det lite extra, men jag är en sån sucker får att få bestämma allt själv.
Du sparar inte på krutet. Inte risk för att hamna i en knepig sits i framtiden om du vill kombinera in moduler från andra system? Eller det är inget du vill kanske.
Med tanke på ditt tempo, när börjar serieproduktionen av din Zodular då?
Jag tror det blir svårt att skaffa andra system när man väl har gjort sitt eget.. Jag menar; jag tittade ju på doepfer, cwejman och alla andra innan jag beslöt mig för att köra eget.
Det finns väl några moduler som lockar. Men då är det väl bara att köpa sig ett eurorack och peta in dem i det
>saddox;1536705]Med ett modularsystem så ska man ju givetvis ha en modul med förstärkare och >en högtalare.. eller två..
Japp!
>Kanske skulle vara något:
>Class-T amp review[/QUOTE]
1x4 amp module är ju skojj för quad sound.
Enklare än dessa kan de knappast bli.
http://www.electrokit.se/images/40357386.jpg
elektronik TDA2616U SIL-9 effektfrstrkare 2x12W IC Linjra komponenter electrokit
Sis, Det är sjukt svårt att bedömma. Jag menar; jag byggde på min CGS VCA idag. Saknar 4 komponenter, plus paneldragning - sen är den klar.. Skulle kunna bygga färdigt (till 90%) iaf de 2 andra CGS modulerna ikväll också.. Sen kanske beställa ny komponenter från electrokit + futurlec. Få de komponenterna om 2 veckor max. Sen bygga färdigt det sista. Dra sladdar till frontpaneler och kontrollera allting.. Men säg om 3 veckor borde jag ha alla moduler färdigtestade och klara.
Sen efter det ska jag beställa frontpaneler - har ingen aning om när det kan bli färdigt. Men jag hoppas på runt en vecka. Sen ska då alla moduler jag har satt på pappanel plockas loss och fästas mot aluminium, det ska byggas en låda och fixas och donas. Det borde ta 2 veckor till. Så vid det här laget är jag inne i mitten på juli.. Så det är min ETA just nu, typ andra veckan i semestern
Sådär! Då har jag byggt ihop de 3 övriga CGS-modulerna.
Då saknas det några skitkomponenter - sen är alla moduler färdiga. Har precis lagt beställningarna; electrokit kommer väl i veckan, som vanligt och futurlec om 2 veckor. Sen är det bara att tuta och köra!
Fick fason på ena halvan av MFOS VCAn igår. Det var bara lite intrimming som behövdes.
- Cwap! Hade glömt nuffron och lite CMOS till VCDOn! Hoppas det går att lägga till lite så här efteråt
Det är jäkligt meckig att bygga på labbplatta.
Halvvägs igenom får man dubbelkolla och trippelkolla igen. Sen har man likförbannat lött en tåt på någotställe där den inte ska vara.. *doh*
Ska bygga LED-drivern ikväll tänkte jag..
Jäklar vad nära jag är slutet nu!