- makari
- Medlem ●
- Göteborg
Funkar det bra med gradienter när man skriver ut på lazertran? Jag brukar vara rädd för att det blir banding och/eller ser pixligt ut.
Det funkade bra när jag gjorde det med bläckstråle-lazertran. Se till att ha maxupplösning på skrivaren bara.
Jag blev sjukt imponerad av en modul som Neriks hade - typ en shufflemodul för klocksignaler? Ju mer jag tänker på den så inser jag att jag bara måste ha en! Den var ju fruktansvärt användbar.
Funderar lite på hur det skulle kunna gå och ordna.. Typ en 4017 som fördröjer varannat steg och sen snor man den här pulse delay kretsen från yusynth.. Borde väl fungera?
Man får nog labba lite med potten som sätter delay:et. Jag blir lite osäker på vad som händer om den får klocksignal innan den väl har spottat ur sig den fördröjda signalen - om den bara resettar så betyder ju det att den isf skulle gå från typ 50% till 99% shuffle och sedan bara försvinna..
Men med tanke på att man kanske vill köra klocksignalen i både 30bpm och 240bpm så kan det bli svårt att hitta ett värde som känns bra.. man får helt enkelt kompromissa..
Ja det där verkar lite pilligt, men det kan ju iaf bli bra!
En annan metod som jag lyckats väldigt bra med är Safmat.
Nu dabbade jag mig med lacken.
Sprejburken började trilskas. Och lazertransen ville inte bli genomskinlig. Fick för mycket lack på panelen.. Så det blir ju inte så där sjukt superjämt som jag vlle ha det.. Det är illa att man ska vara en sån där jäkla ammatör!
Iofs kommer det mesta inte synas sen när man har rattar och allt på.
Var köper man safmat i Sverige?
Nej, det blir transparent. Men det blir inte snyggt. - se bild. Och det är inte luft mellan och det är snustort när jag spreja på. Och jag sprejar så jämnt jag bara kan..
Ingen som vet var jag kan köpa safmat i stockholm. Nu blir jag lite despo!
Vad har du för lack? Jag körde med crcs propaint som jag köpte på clas olson och den funkade klart bäst. Sen är det jävligt pilligt att få på filmen utan att det blir luftbubblor eller rynkor i den. Om man blandar tsprit och vatten och häller lite på panelen innan så den är våt så tyckte jag det funkade bättre. Tspriten löser upp filmen en aning så den blir mjukare men ta inte för mycket sprit, då rinner den nästan bort.
Makari, Det är nog samma lack som jag använde.
Jag tyckte det var väldigt lätt att få fast filmen på panelen. Hade nästan inga problem med lufbubblor. Fast jag hade ju väldigt mycket hål i min panel redan som de kunde försvinna ur.
Använde inte t-sprit dock..
Men som sagt. Nu är allt bortslitet.. och jag ska ge mig ut på jakt imorgon..
Jag beställde Safmat direkt från tillverkaren och betalade med kort.
Hade grejerna hemma i brevlådan på ett par dagar.
Skriv gärna ut på OH-film först för att kolla att det passar osv, för det är ett rent helvete att få bort när man väl satt på det. Tänk dig värsta sortens klistermärke som är så tunt att det bara delar sig när man väl får tag i en bit!
Fy fan vilket trauma jag hade med det.
Paneler i sista minuten verkar vara grejen innan norberg, jag håller på med en till min wsg. Tabbade mig lite jag med, så den blir inte så bra som jag tänkt, men det blir hyfsat. Hoppas jag hinner bygga en låda också, i värsta fall hamnar den i en kartong.
Får väl bidra med en sneakpeak då.. (Funkar bara så länge min dator är igång, och min router inte får för sig att jag ska byta IP).
Har som sagt 2/3 klart nu (så bilden ovan är inte dirket aktuell ) Ska bara felsöka 281:orna nu och sedan börja på den tredje panelen!
Det är standard tele.
Men nu börjar det kännas svagt. Då jag inte får ordning på 281:orna. Förstår inte vad som är fel. De funkade ju innan jag satte dem bakom panelen (Iaf den ena var felfri, den andra lite svajig. Nu funkar den ena inte alls och den andra är svajig! )