Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Yamaha sk15

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2008-02-29 13:15

Har fått nys om en Yamaha SK15. Vad ligger en sådan på idag? Hur låter den, suger stråkarna rejält eller är den användbar?

• Medlem
  • Mjölby
  • 2008-02-29 19:12

Lånade hem en Sk-20 en gång av en rock-kollegas kompis. Jag blev mycket inspirerad av soundet. Lite skevt (ok, nu är jag 99!) reverb, en phaser, kanske ett delay och man är i syntstråkhimlen.

Av någon knasig anledning köpte jag inte åbäket. Synd. Jag gillar Sk. Vad man ska ge har jag ingen aning om.

-Vet en som köpte SK15 i somras för 1500:- och blev nöjd. Den tar liten plats = har inte så många svarta/vita. Om man gillar ostbrickan på mattan är en smaksak...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 11:51

Jag försökte köpa en SK10 av en snubbe i somras men han ville inte skicka den till sthlm. Synd. Hade verkligen velat ha en sån. eller en 15 eller en 20.

Steve säg till om du inte vill ha den.

Jag har bara erfarenhet av SK20.... Stråkarna på den låter väldigt långt ifrån Solina och mer som en ren sågtandsvåg bara. De var bra att ha till att dubbla med synthsektionen. Men på egen hand var de tråkiga. För mig är SK20 främst en riktigt go orgel och sedan en halvdan polysynth. Ingen stråkmaskin alls faktiskt. Men får man den billigt så är det bara att slå till.

1
Bevaka tråden