Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Att uppgradera till 1.1.3 misslyckades!

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag skulle uppgradera min iPhone, 1.1.1 till 1.1.3. Jag laddade ner denna fil http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-4061.20080115.4Fvn7/iPhone1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw (1.1.3 frimwaren).
Jag höll skift inne och klickade på "återställ", det kom upp en skylt: "extraherar programvara...", sen kom det upp en annan skylt där det stog: "iPhone enheten "iPhone" kunde inte återställas. Det finns inte tillräckligt mycket minne ledigt".
Jag drar ut usb sladden ur iPhonen och testar att starta den, det går inte. Det är en bild på en usb-sladd och en itunes ikon. Jag testar igen, samma sak händer. Jag testar på 2 andra datorer också, samma sak: för lite minne ledigt!
Alla datorer jag har testat på har Win XP, måste man kanske ha Vista?
Senare testar jag att dra ur SIM-kortet ur telefonen, då tror iTunes att det är en iPod.
Jag testar endå, men samma sak händer: "iPod enheten "iPod" kunde inte återställas. Det finns inte tillräckligt mycket minne ledigt". Nu står det iPod istället för iPhone.
Jag sätter i SIM-kortet igen, men det står fortfarande att det är en iPod..
Tanken var att jag skulle uppgradera iPhonen till 1.1.3, när det var klart skulle jag köra ZiPhone och sen skulle det var klart.
Jag är Nästan säker på att jag har över 1GB ledigt.. (Det får ju tyvärr inte att ta bort något, eller kolla hur mycket man har ledigt när telefonen är som den är nu)
Någon som har haft samma problem?
Uppskattar verkligen tips!
Tack på förhand!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-01 13:59

Skumma fel, har aldrig hört innan, finns lösningar till det mesta, men jag har tyvärr inget att komma med här..

provat återställa i DFU?

Det är inte minnet som du har all musik o bilder utan du har en speciell del för program och du måste ha 300 mb ledigt där för att kunna instalera om ja inte minns fel, med andra ord kanske du har för mkt program instalerade.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-01 16:02

Har ingen aning vad du har gjort. Det är egentligen rätt idiotsäkert om man följer anvisningarna.
Koppla in din iPhone till din dator.
Starta ziphone och under advanced tabben väljer du starta i DFU mode.
Din iPhone startar om.
Öppna iTunes och håll ner shift (pc) eller option (mac) och klicka på återställningsknappen. Välj 1.1.3 firmwaren och klicka ok.
Efter 5-10 min ska din iPhone starta om och iTunes vill aktivera den.
Starta ziphone igen och välj jailbreak, activate unlock.
Efter 5 min är allt färdigt.

//Rob

Ursprungligen av Robo-X:

Har ingen aning vad du har gjort. Det är egentligen rätt idiotsäkert om man följer anvisningarna.
Koppla in din iPhone till din dator.
Starta ziphone och under advanced tabben väljer du starta i DFU mode.
Din iPhone startar om.
Öppna iTunes och håll ner shift (pc) eller option (mac) och klicka på återställningsknappen. Välj 1.1.3 firmwaren och klicka ok.
Efter 5-10 min ska din iPhone starta om och iTunes vill aktivera den.
Starta ziphone igen och välj jailbreak, activate unlock.
Efter 5 min är allt färdigt.

//Rob

Tack, ska nog testa det.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-01 16:43
Ursprungligen av Erik Dungert:

Jag skulle uppgradera min iPhone, 1.1.1 till 1.1.3. Jag laddade ner denna fil http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-4061.20080115.4Fvn7/iPhone1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw (1.1.3 frimwaren).
Jag höll skift inne och klickade på "återställ", det kom upp en skylt: "extraherar programvara...", sen kom det upp en annan skylt där det stog: "iPhone enheten "iPhone" kunde inte återställas. Det finns inte tillräckligt mycket minne ledigt".
Jag drar ut usb sladden ur iPhonen och testar att starta den, det går inte. Det är en bild på en usb-sladd och en itunes ikon. Jag testar igen, samma sak händer. Jag testar på 2 andra datorer också, samma sak: för lite minne ledigt!
Alla datorer jag har testat på har Win XP, måste man kanske ha Vista?
Senare testar jag att dra ur SIM-kortet ur telefonen, då tror iTunes att det är en iPod.
Jag testar endå, men samma sak händer: "iPod enheten "iPod" kunde inte återställas. Det finns inte tillräckligt mycket minne ledigt". Nu står det iPod istället för iPhone.
Jag sätter i SIM-kortet igen, men det står fortfarande att det är en iPod..
Tanken var att jag skulle uppgradera iPhonen till 1.1.3, när det var klart skulle jag köra ZiPhone och sen skulle det var klart.
Jag är Nästan säker på att jag har över 1GB ledigt.. (Det får ju tyvärr inte att ta bort något, eller kolla hur mycket man har ledigt när telefonen är som den är nu)
Någon som har haft samma problem?
Uppskattar verkligen tips!
Tack på förhand!

Testa att ladda ner 1.1.1-versionen, och kör den först.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-01 17:46

Bootat om datorn? Känns väldigt mycket som nåt problem med iTunes.

Istället för att fortsätta försöka uppgradera, så gick jag tillbaka till 1.1.1 istället. (startade ZiPhone - advanced futures - normal mode) Då återgick jag till 1.1.1 igen. Om jag hade gjort som du sa, Robo-X, och det inte hade fungerat, så hade jag inte kunnat återgå till 1.1.1. (Om man startar i "DFU mode" så fungerar det inte att klicka på "normal mode" igen)
Jag väntar ett tag med att uppgradera till 1.1.3, känner ett proffs som förmodligen kommer om en månad, då tar vi nya tag och gör ett nytt försök (om jag nu inte själv testat och förstört den innan dess)^^

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-02 05:16

Det är så enkelt att till och med ett barn klarar det. DFU läget behövs för att uppdatera firmwaren och när det är gjort startar telefonen normalt. Hade 1.1.3 inte fungerat så är det bara att starta i DFU läget igen och återställa till 1.1.1. Det är nästan idiot säkert men om du vill vänta en månad varsågod.

//Rob

om man lyckades med att inte trycka shift då? jag gjorde det och itunes försöker alltså automatiskt återställa telefonen varje gång jag startar itunes, vilket misslyckas omedelbart pga för lite minne.

edit: rensade sync-historiken vilket gjorde att jag nu kunde hålla inne shift och göra om processen. det ledde dock bara till att itunes extraherade filerna i 1.1.3-restoren och samma error hoppar upp igen. ska försöka rensa mer program och se om det gör någon skillnad.

edit2: tydligen inte, nån som vet vad som spökar? lyckades få tillbaka telefonen i normalt läge. har tagit bort dom flesta program och syncat om så telefonen är tom också

Senast redigerat 2008-03-02 13:59
  • Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-02 14:00

Jag rör inte shift. Restore i iTunes och sen ZiPhone. Sjukt enkelt.

det gick inte heller, men jag uppdaterade itunes och nu flyter restoren på så

Det där med: "för lite minne ledigt" är en bugg i iTunes, det kan bero på vad som helst att det blir så. Kanske hade man lite minne ledigt på datorn när man installerade iTunes, eller något helt annat. Men testar man på en annan dator så kan det fungera.

1
Bevaka tråden