Jag skulle uppgradera min iPhone, 1.1.1 till 1.1.3. Jag laddade ner denna fil http://appldnld.apple.com.edgesuite.net/content.info.apple.com/iPhone/061-4061.20080115.4Fvn7/iPhone1,1_1.1.3_4A93_Restore.ipsw (1.1.3 frimwaren).
Jag höll skift inne och klickade på "återställ", det kom upp en skylt: "extraherar programvara...", sen kom det upp en annan skylt där det stog: "iPhone enheten "iPhone" kunde inte återställas. Det finns inte tillräckligt mycket minne ledigt".
Jag drar ut usb sladden ur iPhonen och testar att starta den, det går inte. Det är en bild på en usb-sladd och en itunes ikon. Jag testar igen, samma sak händer. Jag testar på 2 andra datorer också, samma sak: för lite minne ledigt!
Alla datorer jag har testat på har Win XP, måste man kanske ha Vista?
Senare testar jag att dra ur SIM-kortet ur telefonen, då tror iTunes att det är en iPod.
Jag testar endå, men samma sak händer: "iPod enheten "iPod" kunde inte återställas. Det finns inte tillräckligt mycket minne ledigt". Nu står det iPod istället för iPhone.
Jag sätter i SIM-kortet igen, men det står fortfarande att det är en iPod..
Tanken var att jag skulle uppgradera iPhonen till 1.1.3, när det var klart skulle jag köra ZiPhone och sen skulle det var klart.
Jag är Nästan säker på att jag har över 1GB ledigt.. (Det får ju tyvärr inte att ta bort något, eller kolla hur mycket man har ledigt när telefonen är som den är nu)
Någon som har haft samma problem?
Uppskattar verkligen tips!
Tack på förhand!