Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hållbarhetstester...

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-03-01 22:34

Av egen erfarenhet under e.m kan jag meddela härmed meddela att ett dropp på 75 cm ner på linoleumklätt varuhusgolv INTE fungerade något vidare!
Landade olyckligt på ena hörnet och där sprack skärmen. Svarta delen till höger om home-knappen splittrades men bara en liten fraktur ut över högra hörnet av själva skärmen. Nedersta raden, dockan, kan inte användas och för den delen kan jag inte aktivera luren från vänteläget eftersom slide inte heller funkar i nedre delen av skärmen.

Nedrans för att uttrycka det milt! Så håll i lurarna för allt i världen och ta historer om Iphones som blivit överkörda på motorvägar med en rejäl skopa salt!

Å andra sidan: Plötsligt MÅSTE jag köpa 16GB-luren istället!!!

  • Medlem
  • Haninge
  • 2008-03-01 22:38

Det var tråkigt att höra. Var det 16GB-luren som fick dig att testa?

  • Medlem
  • Luleå
  • 2008-03-01 23:14

Naeh!
Hade nog stått ut med den jag hade...
Till den nya kommer jag att köpa ngn form av fodral, antagligen silikonvarianten för stötdämpning. Även om de flesta inte ser ngt vidare ut.

Jag hade faktiskt redan tidigare reflekterat över att alu-baksidan är lite slippery när man ska hantera luren... Inte så att jag menar att Apple skulle låta funktion gå före design, utan mer bara ett konstaterande!

  • Medlem
  • Norrtälje
  • 2008-03-01 23:25

Får man lov att fråga hur du lyckades tappa den?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-02 10:44

"hardshell plastic" låter inte så kul.
Denna tycker jag verkar bättre:
http://www.extrememac.com/cases/iphone/tuffwrap/index.php

Väldigt snygg är annars den här;

http://www.goincase.com/products/detail/slider-case-cl59044

ca 35 USD = 215kr

Ursprungligen av Goflorp:

Väldigt snygg är annars den här;

http://www.goincase.com/products/detail/slider-case-cl59044

ca 35 USD = 215kr

Det var ju den jag tipsade om

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2008-03-03 00:54

Jag shoppade ett case på eBay för ca 100kr inkl frakt.
Bra passform (mjuk silikon) och bra pris. Hyggligt snabb leverans oxå. Ser inte helt tokigt ut heller för den delen.
Kombinera gärna med en screen protector så har du ett rätt schysst skydd. Jag köpte även det på eBay för ca 30-35kr inkl frakt.

Söksträng på eBay om ni är intresserade:

Silicon Case Protective Skin Cover for Apple iPhone BLK

2 Clear LCD Screen Scratch Protector For Apple iPhone

Senast redigerat 2008-03-03 01:07
Ursprungligen av Jalle_G:

Det var ju den jag tipsade om

oops, skyller på feber .... solly (jag kollade dessutom på den vita på deras hemsida och Applestore hade den svarta - lätt se fel...)

Hursomhelst Incase gör inte affärer med mer än sitt eget land...
(typiskt amerikaner, it's the US and "the rest of the World" liksom)

US Applestore får la jag inte handla på hursomhelst? eller?

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-05 08:14
Ursprungligen av Goflorp:

oops, skyller på feber .... solly (jag kollade dessutom på den vita på deras hemsida och Applestore hade den svarta - lätt se fel...)

Hursomhelst Incase gör inte affärer med mer än sitt eget land...
(typiskt amerikaner, it's the US and "the rest of the World" liksom)

US Applestore får la jag inte handla på hursomhelst? eller?

Har du kollat med t ex ishop.nu? De importerar själva på något sätt. Vet inte om de har just den produkten, men kolla ([email protected]).

Köpte den här... Gör inte iPhone så mycket större och är inte hal. Mycket snygg och jag är nöjd:

http://store.apple.com/1-800-MY-APPLE/WebObjects/AppleStore.woa/wa/RSLID?mco=AE49BB74&fnode=home/shop_iphone/iphone_accessories/cases&nplm=TP409LL/A

Kenjon, jepp kollat där, de har bara ngn svart läderblaffa...

Det blir 54USD på ebay.. får la bli där då...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-05 14:16
Ursprungligen av Goflorp:

Kenjon, jepp kollat där, de har bara ngn svart läderblaffa...

Det blir 54USD på ebay.. får la bli där då...

Näh, jag har beställt TuffWrap därifrån....

  • Medlem
  • Kävlinge
  • 2008-03-05 17:03

Slider Case är precis vad jag vill ha. Om någon hittar nåt ställe den finns att köpa på i Sverige så tipsa gärna!

Ursprungligen av Pascoe:

Slider Case är precis vad jag vill ha. Om någon hittar nåt ställe den finns att köpa på i Sverige så tipsa gärna!

hear hear!

billigaste slider case jag hittade på ebay var 65 dollar, dvs runt 400 kr, och sen blir det ju frakt på det. känns lite väl... nästan...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-06 23:50

instämmer ett till mig oxo Ett vitt

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2008-03-09 14:22

ja skulle inte rekomendera agent 18 fodralet då passformen inte är perfekt och repar på iphonens kromade del

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-10 09:28

Jag ska beställa ett Incase slider vitt via en kompis i USA

Incase iPhone cases i Sverige

Machuset i Jönköping har tagit in Incase fodral till iPhone; Slider (svart) (vit) och gummifodralet i svart. Köpte själv ett Slider case i vitt och är helnöjd.

Ursprungligen av growlhero:

Machuset i Jönköping har tagit in Incase fodral till iPhone; Slider (svart) (vit) och gummifodralet i svart. Köpte själv ett Slider case i vitt och är helnöjd.

bah, vill ha! problemet är att gällivare inte har något Machus, än mindre någon butik alls som ens nosat fram ett endaste litet tillbehör till iphone...

1
Bevaka tråden