Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ett sätt att unvika MYCKET STRUL!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Haft en massa strul.

Inte så mycket med Ziphone / Independence men med USB!

Pluggade i iPhonen för sync med iTunes, dök upp ibland. Oftast bara en klart negativ ruta med att "Hittar en iPhone som heter "" men som behöver ta sig en återställare, skål!"

En hint om vad det var fick jag när Wacombordet la av...

Så mitt tips för att slippa strul är

PLUGGA IPHONEN RAKT IN I ETT EGET UTTAG, EJ I USB-HUB !

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-02 14:27

En USB-hubb med egen strömförsörjning borde vara precis lika bra som ett uttag direkt i datorn. (Jag har två stycken och har inga problem). Däremot så kan det nog bli tok om man inte har strömförsörjning till hubben.

hubben har egen strömförsörjning... Funkade dåligt ändå.

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-02 18:16

Mysko. Jag har haft turen att det fungerat med hubb.

Saken är att det kan vara så enkelt att den usb-huben du har inte kunnat ge tillräcklig "effekt" för att driva din iphone. Har själv haft en billig USB-hub med strömförsörjning som inte klarade av att driva mina externa 2,5 diskar. En dyrare modell från logitech för en 200kr fungerar dock perfect. Kör nu med 2 externa hårddiskar + en iphone inkopplad och det funkar helt perfekt.

En liten fråga (vet inte om det tagits upp tidigare jag är lat just nu )

Om jag har en USB hubb (som för tillfället har en extern hårddisk och en skrivare kopplad till sig) som i sin tur är kopplad till en Airport Extreme Base station kan jag koppla in iphone dockan till den usb hubben och komma åt den (synka och ladda telefonen) via Basstationen eller måste jag plugga den direkt i datorn?

Skulle ju kunna prova men har inte fått min lur än

om nån testat eller läst nåt vore jag tacksam för svar och ursäkta goflorp om jag kapade din tråd

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-03 07:25
Ursprungligen av aftermath:

En liten fråga (vet inte om det tagits upp tidigare jag är lat just nu )

Om jag har en USB hubb (som för tillfället har en extern hårddisk och en skrivare kopplad till sig) som i sin tur är kopplad till en Airport Extreme Base station kan jag koppla in iphone dockan till den usb hubben och komma åt den (synka och ladda telefonen) via Basstationen eller måste jag plugga den direkt i datorn?

Skulle ju kunna prova men har inte fått min lur än

om nån testat eller läst nåt vore jag tacksam för svar och ursäkta goflorp om jag kapade din tråd

Som vanligt när det gäller datorer är det svårt att svara enkelt på frågan. Det kan gå, eller inte.... så det är bara att prova. Kör du direkt i datorn funkar det, kör du genom hubben kanske det går, kanske inte....

hehe
Ja sålänge inte airporten äter upp luren är det ju lugnt

1
Bevaka tråden