Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Importera .avi till iMovie?

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-02 19:58

Låt oss säga att jag har en långfilm i .avi-format. Jag vill ur denna klippa ut en kort sekvens och göra den till ett skilt klipp. Jag hade tänkt göra det i iMovie men jag lyckas inte importera filmfilen. Alla .avi-filer är bara gråa när jag skall välja dem.

Alternativt: Är det någon som känner till ett enkelt program som kan användas för det här ändamålet. Alltså att klippa ut en kort sekvens ur en längre filmfil.

Försökte leta efter svar i olika trådar men lyckades inte hitta något. Missade jag en liknande tråd som denna så ber jag om ursäkt och ber er länka till den tråden.

Tack på förhand

Enkelt. Gå till http://www.squared5.com/ och ladda ner Mpeg streamclip. Den kan läsa det mesta och sedan konvertera till det mesta.
I ditt fall finns dessutom en extra poäng. Man kan sätta ut och inpunkter i sina klipp så att man inte behöver konvertera mer än vad man vill ha.
Vet inte om du är bekant med Avid eller FCP men ett tips är att använda knapaprna J K L på tangentbordet för att spela framåt och bakåt. Flera tryckningar på L kör i högre hastighet. Knapparna I och O är in och ut för klippet.

Lycka till!

1
Bevaka tråden