Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Utförsäljning på Labb elektronik i sthlm

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Synthbyggare, åk dit och shoppa!
Idag kostade alla halvledare, kontaktdon, pottar mm 2:-/st och imorgon lär priset vara 1:-/st!
Alla panelkomponenter är ju det dyraste, nu är det nästan gratis!

googla för adress! (vid björns trädgård)

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-03 23:24

Går det att fixa min Orgon Systems → Enigiser b-b-b-illigt?? - Om komponeterna e okay

Ursprungligen av ~~~:

Går det att fixa min Orgon Systems → Enigiser b-b-b-illigt?? - Om komponeterna e okay

Det enda som är fel på den är väl vågformsväljarswitchen, några sådana har jag inte sett där dock.
Men det är väl bara att bita i det sura och beställa en från farnell eller digikey.
Säg till så drar jag igång. Nya labbet är färdigt inom ett par veckor och då ska jag rota fram grejerna.

Jag vet vart det är, har köpt massa komponenter där genom åren. Men just nu vet jag inte vad jag ska ha.

Trist att affären försvinner.

På nått sätt känns det som om hela Sverige är på väg bort, alla affärer och tillverkning läggs på annan ort. Postorder från Tyskland, 4sound och börsen går ihop, etc skivaffärer och biografer på mindre orter (som min tex) las ner för några år sen. Snart är det väl bara McDonalds, Sony och dom andra jättarna kvar.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-04 03:49

Japp det ska vara en firma som äger allt! ~blir enklast så för konsumenten i alla läger

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-03-04 09:57

Vi måste ju ha klart för oss att fri konkurens som de stora jättarna vill ha är bättre än ett MONOPOL... men vad är det som händer..... verkar som den fria konkurensen leder till just vad den ska motverka??

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-04 11:30

när man kollar siten så verkar det inte finnas något kvar alls iaf.. http://www.labbelektronik.nu/

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 19:49
Ursprungligen av inkinen:

när man kollar siten så verkar det inte finnas något kvar alls iaf.. http://www.labbelektronik.nu/

Det är inget på sajten därför det är "all you can grab" på plats...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 18:06

Satan vad med grejer det var där... Jag var förvirrad, tog mig över en timme att köpa ngt för att jag bara stod och tittade i kartonger... fan vad jag har jackar nu...

• Medlem
  • 2008-03-04 19:02

Nej!! Jag som för bara några veckor sen tänkte, shit tänk om den här butiken skulle behöva lägga ner, va trist det vore...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-04 20:53

Jag var där igår, blev också förvirrad av kaoset och ett rum fyllt med elektronikmänniskor... Jag greppade ett hundrapack panelmoterade telejack och lite antika minnen.

Ursprungligen av Frebrik:

Jag var där igår, blev också förvirrad av kaoset och ett rum fyllt med elektronikmänniskor... Jag greppade ett hundrapack panelmoterade telejack och lite antika minnen.

En massa reliker från "vinylåldern" och övervintrade radioamatörer.

Jag har inte vågat mig dit. Vill inte förstöra minnet av en svunnen tid och ett vattenhåll under många år. Var ju med på Johns begravning. Jordad och kortsluten i förtid, men å andra sidan var det synd att dra ut på lidandet också. Måste ringa Björn och ta en fika med honom. En epok har gått i graven.

John hade som princip att aldrig vara dyrare än Elfa. När jag en gång kom på honom med att vara det så satte han genast om priset! Inte skulle han stå där och skämmas inte! Hyvens karl det där!

Sverker hade väl inte så lätt att ta över i praktiken. Synd.

• Medlem
  • 2008-03-14 14:47

Verkligen trist. Lägger de ner verksamheten helt och hållet eller kommer de bara att flytta?

/off3

Ursprungligen av Magnus D:

Jag har inte vågat mig dit. Vill inte förstöra minnet av en svunnen tid och ett vattenhåll under många år. Var ju med på Johns begravning. Jordad och kortsluten i förtid, men å andra sidan var det synd att dra ut på lidandet också. Måste ringa Björn och ta en fika med honom. En epok har gått i graven.

Ajdå, har han gått bort. Det visste jag inte. Attans det va tråkigt att höra Jag va ofta där när jag jobbade på Televerket Instrument (reparation och inköp). (Detta va ju några år innan de bytte till Telia). Jag kommer ihåg honom och frugan när jag köpte komponenter och kontakter till mina luriga projekt. Ett projekt gick ut på att bygga in ett eprom i dåvarande kabel-tv-dekodrarna som jag satt och reparerade på Televerket åt svenska kabel-tv. Jag lyckades knäcka den lätta koden i id-prommen och kunde använda en switch för att leta rätt på ett id som hade alla kanaler öppna. Själva avläsningen av id-prommen gjorde jag med en C-64 och ett program jag skrev i 6510 (6502-II) asm. Hade en liten sockel kopplad till porten på baksidan av datorn, den vänstra var det visst. Har nog kvar programmet. Those were the days. Sannerligen har en epok gått i graven.

1
Bevaka tråden