Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kontrollera med Kontrollen?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har köpt en korgkontrol49 som är inkopplad med usb till vaion.
I Fluktig Loops finns det under Midi-optionerna en rullist där man kan välja från olika märken av keyboards, och där finns Korg Kontrol49 , vilket jag valt. Tydligen skall det finnas inkorporerat stöd för extra funktioner enl manualen till FL.

Mitt problem är att jag inte får dessa att fungera
Till exempel transportfunktionerna på kontrol49an. En del pads har ju som funktion att kunna användas som Play Start Continue osv. Måste jag ha ett template på korgen också eller har jag missat något..?

Mitt andra problem är att Wrappern i FL-studio ställer till det. För er som inte känner till wrappern så är det det lilla programmet som bäddar in alla VST´s så att VST'n funktioner kan användas av FL's interface, automationer osv.
Problem nr

1. I till exempel Z3ta+ så nollställs/ändras en del parametrar varje gång jag trycker på space(startar sekvensern)

2. Även om jag har templates på Korg Kontrol49an för en viss synth så interagerar inte korgen med synthen när jag öppnar den i FL. Om jag öppnar till exempel Korg Polysix standalone så funkar templatesen utmärkt. Blir galen på detta då jag inte kan använda keyboardet i FL på rätt sätt.

Tack på förhand / Axel W

Med andra ord, jag skulle bli jättetacksam om någon som har traglat sig igenom denna process kunde tipsa om hur jag kan använda min korg kontrol 49 (midikontroller) med FL-studio och vst's!

Mvh Axel W

Hmm. tror att du måste gå in i message-mode-> Enter > Message.

Angående parametrarna som var låsta, så är dom antagligen assignade till någon osynlig kontroll "by default" Om du tar bort bindningen så löser det sig nog!

Ja nu löste det sig! Tack så jäla mycket!!

Mvh Axel

1
Bevaka tråden