Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bättre batteritid med ljudlös på?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har min iphone oftast på ljudlös, men efter att satt på den på normalt lägen igen för första gången på 2-3 veckor så drogs batteriet slut på cirka 4 timmar av endast musiklyssnande.
När jag bara hade 20% kvar så satte ja på ljudlös igen och den höll i runt 3 timmar till.. 80% av batteriet på 4 timmar med ljud och 20% på 3...

Nån annan som har haft liknande "problem"?

*Edit* Den va fullladdad när ja börja annvända den och annvände den i ett stäck på en långflygning.

Du hade skärmen avstängd hela tiden eller? (även om man bara kollar hur mycket batteri man har så tar det batteri varje gång du slår igång skärmen)
Hur avgör du procent-talet? Enbart på batteri-stapeln? Det är ingen särskilt exakt avläsning. Dessutom är det så att x antal mm på stapeln motsvarar inte x antal minuter användning, stapeln är en grov uppskattning av vad som finns i batteriet baserat på spänningen som batteriet levererar, plötsliga "drop" från 80% till 20% är inget ovanligt egentligen, alldeles oavsett vad man gör. Summa sumarum så tror jag inte det hade nåt att göra med ljudlös (såvida den inte gav ifrån sig ljud ur högtalaren som du inte hörde eftersom du hade hörlurar, men det borde medpassagerarna kanske reagerat på i så fall).

Men då hade du den väl iaf flight mode?

När jag började var den helt fullladdad, alltså hela "stapeln" var ifylld, efter 4 timmar så fick jag varningsmeddelandet om att de var 20% av batteriet kvar.
Så har inte uppsskattat hur mycket som var kvar av batteriet utan jag går utifrån medelandena som man får vid 20% och 10%.
Hade den i flightmode hela tiden och displayen avstängd sågott som hela tiden eftersom jag lyssnade på ett gäng podcasts efter varrandra.

1
Bevaka tråden