Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Inte så mycket Mac i senaste DMZ

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har just varit och köpt senaste numret av Datormagazin nr 10-2002.
Och till min stora besvikelse var det inte så mycket mac denna gång. Det brukar det iofs aldrig vara, men jag hade hoppats på att det skulle bli mer iom sammanslagningen av Macworld och Macpressen. (Då macworld inte tar upp så mycket för avancerade användare). Och i förra numret var det ju en mycket bra artikel om programmering i Coca. Så jag hoppades att de var på rätt väg.

Jag har bara skummat tidningen hitils, men så här verkar det se ut:
Xserve reklam sid 2-3
Bild på nya Powermacen på innehålssidan sid 6
Artikel om nya Powermacarna sid 26
Apple finns med i DMZs historie avdelning som vanligt sid 127
Sedan har de en artikel om Xserve i Nät-tidningen som följer med detta nummer.

Inte så mycket Mac med andra ord. Iofs är det ju många artiklar som passar även oavsett vilket OS man kör, men men.

Kan inte herr Melin styra upp det här.
Skulle vart kul om det i alla fall var en artikel som rörde programmering eller annan mer avancerad utveckling på Mac plattformen. Det behöver inte vara artiklar på 4-5 sidor, en sida går bra. Linux har ju en egen avdelning kanske Mac kan få några sidor också. Det är ju ändå en dator tidning. Och Apple gör också datorer.

[ 25 September 2002, 18:07: Meddelandet ändrat av: Chaosstar ]

  • Medlem
  • Södertälje
  • 2002-09-25 21:04

Håller med. Det var inte rolig läsning. Men jag har precis skickat ett mejl till chefredaktören för att få lite bättring

Har just läst igenom server testet de hade i NätMagazin delen.
Servrarna som testast är:
Apple Xserve
HP TC2110
Fujitsu-Siemens Primergy Econel
Dell Poweredge 600sc
Sun Cobalt Qube 3
Vad jag reagerar mest över är att Xserve är den enda rackmonterade servern i testet och att den kallas för dyr och för varm. Givetvis skulle inte Xserve ens varit med i testet. Utan man skulle ha testat en PowerMac med Mac OS X server. Hela testet känns fånigt. Inte för att Apple kom näst sist, utan för att servrarna som testas inte är likvärdiga. Varken prismässigt eller prestandamässigt.
Förövrigt Melin som gjort testet.

1
Bevaka tråden