Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BSDsubsystem och openSSH

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

i min iphone (1.1.1 oob uppgraderad till 1.1.3 via ziphone 2,4) så säger den när jag ska installera openSSH, "You must install the BSD Subsystem package first", När jag ska installera BSD subsystem så säger den "You must install the BSD Subsystem package first"

någon som har en idé?

mvh tobbe

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-05 18:12
Ursprungligen av tobbj712:

i min iphone (1.1.1 oob uppgraderad till 1.1.3 via ziphone 2,4) så säger den när jag ska installera openSSH, "You must install the BSD Subsystem package first", När jag ska installera BSD subsystem så säger den "You must install the BSD Subsystem package first"

någon som har en idé?

mvh tobbe

Du har läst rätt? Jag gjorde felet en gång att försöka installera en BSD fix istället för BSD subsystem....

Ursprungligen av kenjon:

Du har läst rätt? Jag gjorde felet en gång att försöka installera en BSD fix istället för BSD subsystem....

den ligger under system i installer.app finns ingen annan där

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-05 18:24

Hade samma problem med min när jag uppdaterade till 1.1.4. Efter efter att ha uppdaterat installer till 3.0.1 så kunde jag installera BSD subsystem.

/a

Ursprungligen av Epoxus:

Hade samma problem med min när jag uppdaterade till 1.1.4. Efter efter att ha uppdaterat installer till 3.0.1 så kunde jag installera BSD subsystem.

/a

jag har installer 3.0.1

  • Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-05 22:10

Fasen vad skumt, testa att göra om upplåsningen igen, återställ till 1.1.3 och lås upp igen med ZiPhone och testat sedan..

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-05 22:47

Prova att installera om installer, det gör du i installer under uninstall. Tryck på installer och sen på reinstall uppe i högra hörnet. Boota om. Har själv inte provat det men kan vara värt ett försök innan du kör en restore...

Första och andra meningen blev lite roliga

Ursprungligen av Epoxus:

Prova att installera om installer, det gör du i installer under uninstall. Tryck på installer och sen på reinstall uppe i högra hörnet. Boota om. Har själv inte provat det men kan vara värt ett försök innan du kör en restore...

Första och andra meningen blev lite roliga

haha aaah roliga

håller på med restore nu.

tänkte uppdatera till 1.1.4 när jag ändå håller på..

Det fungerade nu, tack, kan även säga att lifehackers guide till att använda iphone som modem fungerade bra, om än omständigt om man måste göra det varje gång

http://lifehacker.com/software/featu...top-327066.php

hmm

jaha verkade inte funka så bra trots allt. Visst är det alpine som är rootlösenordet?

  • Medlem
  • Hillared
  • 2008-03-06 08:27
Ursprungligen av tobbj712:

jaha verkade inte funka så bra trots allt. Visst är det alpine som är rootlösenordet?

Om jag inte missminner mig helt så skall det vara rootlösenordet ja.

  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-06 09:21
Ursprungligen av tobbj712:

jaha verkade inte funka så bra trots allt. Visst är det alpine som är rootlösenordet?

yes det är det

Ursprungligen av Epoxus:

yes det är det

hmm.. jaha. vad kan det då vara för fel?
Jag följer guiden på sidan. men när jag skriver inte alpine som lösenord så händer det inte ngt och när jag ställt in proxyservern enligt guiden så när jag ska surfa säger terminalen att portarna är låsta

kan inte just nu kopiera in i inlägget men kanske kan göra ett försök senare.

Senast redigerat 2008-03-06 14:41
  • Medlem
  • Karlskrona
  • 2008-03-06 15:03

Första gången efter det att man har installerat SSH tar det ca 40s att logga in. Fungerar inte det, prova att installera om openSSH och prova igen. Glöm inte att boota telefonen när du har gjort det

/a

Använd INTE passwd om ni har 1.1.3, det sabbade hela min iPhone så den inte startade efter det. Tydligen får man in i master.passwd och pilla manuellt.

  • Medlem
  • Linköping
  • 2008-04-02 08:36
Ursprungligen av bstark:

Använd INTE passwd om ni har 1.1.3, det sabbade hela min iPhone så den inte startade efter det. Tydligen får man in i master.passwd och pilla manuellt.

Eller så byter man till cydia och får en massa andra buggfixar på köpet.

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-03 18:36

Är nybörjare på detta. Vad är cydia och är det bättre att installera det istället för bsd subsystem? /Johan

  • Medlem
  • Danderyd
  • 2008-04-03 18:40

Tänkte använda Libert+ för att låsa upp min nya iphone. Nån spm gjort det och vet vad för payloads man behöver? / Johan

1
Bevaka tråden