Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbooken dör av mitt ljudkort

Tråden skapades och har fått 17 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Jag har använt mitt kort Terratec X24FW nu i ett par år och är riktigt nöjd med det. Dock har det börjat jävlas nu i vinter. Helt plötsligt, när jag pluggar in FW-kabeln så börjar datorn tokrusa. Fläktarna maxar och temperaturen går upp i ungefär 90° utan att några processer är igång. Det enda sättet att få slut på tokruset är att plugga ur kortet.

Jag har skickat in kortet och bett dem testa det, men de hittar inget fel och det fungerar på alla andra datorer som testats.

Vad kan problemet vara? Vad ska jag göra? Jag kan inte skicka in min Macbook, dels för att jag behöver den och dels för att jag inte har någon AppleCare eller garanti kvar. Så, hur ska jag göra? Fan... Så jävla drygt! Har verkligen inte tid med detta...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 03:46

kolla processerna i aktivitetskontroll. se till att du har 'alla processer' valt, så kan du se exakt vad det är som ballar ur.

Är det Agere eller TI i burken?

Hej och tack för svaren.

Jag har kikat bland aktivitetshanteraren och så, men där hittar jag inget som ballar ur och som tar processorkraft. Dock har det nog varit inställt på: "Mina processer". Ska ändra detta när kortet kommer tillbaka efter reparationen (dom konstaterade bara att det inte var något fel).

Angående Agere och TI har jag ingen aning om vad det är. Vad är det?

Och tack återigen för de hjälpsamma svaren.

Googla på "Apple" och "Agere"...

Nej

Lästa att det där mest gällde MbP Jag kör Macbook bara.