Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

OOB 1.1.3 Guide för att fixa allt

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-07 08:50

Jag fick hem min andra iPhone igår från USA, som jag skulle ge till min flickvän. Det var alltså återigen dags att harva igenom guider om hur man låser upp den. De flesta guider gör det extremt komplicerat, när det är så enkelt. Strunta i baseband, secpack och allt vad det heter, så här gör du:

1. Ta ut telefonen ur boxen
2. Ladda ner ZiPhone från http://www.ziphone.org (Jag fick ej nedladdningssiten att funka på min PC och förstår verkligen inte varför, men på min Mac funkade det toppen.)
3. Koppla din nya iPhone till datorn med USB-sladden
4. Om iTunes startar, stäng ner det.
5. Starta ZiPhone och klicka på "Do it all"
6. Nu fixar ZiPhone til allt det du själv aldrig behöver lära dig
7. Efter ett par minuter är det klart och du kan börja köra i iTunes

iTunes kommer antagligen fråga om du vill uppdatera till 1.1.4 när du är klar med allt. Om du vill det så installerar du det genom att klicka på Restore. Det kommer att innebära att du får köra om hela guiden en gång till med ZiPhone eftersom det blir en låst 1.1.4 av det.

Hoppas att denna guide hjälper någon som precis som jag bara vill få det att funka...

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-07 16:25

Följ inte denna guide om du vill ha en 3.9BL som inte kan uppgraderas!!!!

Men det har sagts i otaliga trådar. Visst det tar en stund att läsa igenom dom men jag tycker det är tid som är rätt bra investerad. Om man gör fel (ala nedgradering av bootloadern) eller senar ångrar sig och vill ha den nya bootloader det finns ingen möjlighet att återställa den.

//Rob

Men tyvärr känns det som om man tappar funktionalitet om man kör 4.6BL, att inte kunna köra google maps native utan måste kickstarta dem med locateme eller annat, vad jag sett av locateme så är det under all kritik, ett fult program som mer eller mindre verkar använda google maps i safari!
Jag skulle säga att google maps är en cool och viktig funktion i iphonen, exakt vad är problemet med att köra google maps med BL 4.6?

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-07 22:24

LocateMe startar locate me i google maps en gång sen kan du använda Google Maps så mycket som du vill tills du startar om iPhonen då måste du starta locateme en gång för att starta den funktionen. Du kan oxå använda NaviZone som kommer med några andra funktioner (buddy lokalisering mm).

Det finns en patchad 3.9BL som man kan installera som kan uppdateras tillbaka till 4.6 om man så önskar.

//Rob

1
Bevaka tråden