Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Stort Behov Av Touch Jailbreak Hjälp

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Har en jailbreakad 1.1.3 som först jaibreakades me Jailbrakme.com och sen me iJailbreakMobile till 1.1.3. På vägen hem från en resa råkade en kompiss gå in i Bosstoll och förmodligen köra vipe ipod som tar bort att musik och alla filmer:mad:. Och nu när jag ska lägga över allt igen får jag bara detta felmedelande: iTunes kan inte läsa innehållet i Ipod enhetern..Sen står det att jag måste återställa den. Vill helst inte göra detta för den är full me apps som skulle ta år att instalera igen. Vad kan jag göra??
Har ett till problem: Enda sen jag fick den krashar längre filmer(över 3min). Detta har den gjort innan den var jailbreakad??
EXTREMT Tacksam för hjälp

Ska tillägga att själva ipoden funkar bra. Alla appsen och allt sånt bra.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-07 19:17

Om den är wipead så är det nog tyvärr kört.. du får återställa den till 1.1.1 och jailbreaka om den till 1.1.2 för att sen uppdatera till 1.1.3 eller 1.1.4.
Att filmer crashar har jag också haft problem med men antog att det hade att göra med iSquint när jag konverterade. Har bara drabbat en konverteringssession och skedda ca 75% in i filmen vare sig den var 40 min eller 120 min lång.
EDIT: Du kan ju skriva upp en lista på vilka apps och sources du har så borde det ju inte ta så lång tid att installera dom igen. Det är själva ned/uppgraderandet och jailbreakandet som tar tid..

Senast redigerat 2008-03-07 19:30

Har nu dratt ner den till 1.1.1 å sedan drog jag upp den till 1.1.4 för att testa de men ska dra ner den igen nu. Men undrar vad man tjänar på att JB den på 1.1.4 eller har den på 1.1.3? Funkar alla apps till 1.1.4?. Hittade de en bra guide här på forumet som jag följde förrgången som jag tyckte va bra. Då andvände man IJailbreak efter jag hade kört Jailbreakme.com. Den gick att uppdatera 1.1.1 till 1.1.3 direkt. Kan dock inte hitta den igen nån som har en länk. Tips på bra konvertrings program?. Har ett nu som heter videadora converter. Dock några filmen som hänger sig är lånade från internet:)

Senast redigerat 2008-03-07 21:55
  • Medlem
  • Nacka
  • 2008-03-08 11:21

Mitt bäta tips är att köra 1.1.4! http://www.youtube.com/watch?v=qrHCOvyazU0
Den där videon fungerar hur bra som helst. Ha en jailbreakad 1.1.2 först, sen så är det bara att köra!

1
Bevaka tråden