Batteriet i min MBP C2D 2,2Ghz verkar hålla på att dö. Det har kvar 2055mAh av ursprungliga 5500mAh.
Fast det som är konstigt är att batteriet inte alltid är så dåligt. Kollar coconut battery just nu står där 37% av ursprunglig kräm men så ibland hoppar den till 96%. Samma sak om kollar Systeminformation. Just nu står där 2055mAh som sagt men igår var det en kort stund nästan oförändrat mot nytt, det stod typ 5300mAh och så helt plötsligt gick det ner till 2000 igen och stannade där.
Det luriga med detta beteende är att det påverkar datorn rätt mycket. Den återstående batteritiden i menyraden åker hiss, när det är 5300mAh står där 4h kvar och så när det är 2000mAh står där 1:30h. Det har också varit så att det står 2h och så stänger den av sig helt utan förvarning. Inte att den går ner i viloläge och bevarar osparade ändringar i program man har igång som den ska utan den bara dör.
En lustig sak i sammanhanget är att mitt sambos MacBook CD ungefär samtidigt som min MBP har börjat bete sig på samma sätt. Jag är inte helt säker men jag tycker mig kunna koppla detta till efter installation av 10.5.2. Kan inte minnas att problemet fanns där innan iaf på någon av datorerna.
Jag ska såklart ringa Apple om detta snarast möjligt men jag tänkte först kolla om flera råkat ut för samma sak?