Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

installera windows på Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Härryda
  • 2008-03-07 22:54

Jag har gått över till Mac , den lev idag. så jag är totalt borta ,hur installerar jag windows?
Är det bara att köra in CD,n?, eller måste jag först installera Paralelles.?

Tacksam för Svar!!!!!

Jorma.valkonen@jvbild.se

Abstinens efter en kvart eller?

HUR vill du installera Windows til att börja med?

Det finns i prktiken tre olika sätt. BootCamp, Paralllels och WM-Wares Fusion.
Första är en princip att maskinen startar upp dom en PC, det är inte samexistens här, du kör antingen Mac eller PC.
Bootcamp hittar du hos Apple, bara ladda ner och följa instruktioner (innefattar bl a bränna en CD med drivrutiner)

Paralells; Installera paralells. Installera Windows i paralells Samexistens mellan systemen, man kan klippa och klistra mellan Mac/Win etc

Fusion; följer samma sätt/stil.

I övrigt får jag hälsa dig välkommen och vi hoppas du kommer BIDRA med lite inlägg här framöver. En grundläggande sak på 99Mac är att man ger sökfunktionen en chans innan man frågar.
Ofta sitter vi som är här mkt och besvarar samma saker hela tiden

När du kommit lite i ordning kan du väl skriva en presentation, det finns en tråd för det.

Vidare ges svaren här på forumet, inte på privat mail. Meningen är ju att andra skall kunna söka på liknande problem och då hitta svaren.

Varför vill du installera Windows när du väl har lämnat PC-världen?

Leopard har en inbyggd mjukvara kallad Boot Camp som hanterar installationen av Windows på din Mac. Däremot kan du köra Windows i Leopard genom att använda t.ex. Parallells.

Finns ungefär en miljon trådar om dette redan. Sök! Jag låser denna.

1
Bevaka tråden