Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur koppla ihop P800 med Macen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej. Hur gör man för att kommunicera mellan sin icke-bluetooth-Mac och P800?
Finns jubara PC-program på medföljande cd:n.

1) VAD kan man göra med OS9 och IR?
2) VAD kan man göra med X och IR?

ska bli intressant att se vad du får för svar, helst skulle jag vilja köpa en sådan där P800.. hittills har jag bara hört att T68i och Mac går ihop... Skulle vara kul att få veta lite detaljer om det också om någon vet... Kan man ladda ner något program för att förvissa sig att det verkligen finns?

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2003-05-27 16:42

Jag tror tyvärr att det är rätt kört att få dem att prata med varann om du inte har blåtand. Dessbättre kostar en USB BT-adapter inte många hundringar.

Sen väntar vi bara på nästa version av iSync. (Mac, navet i den digitala hubben, pyttsan!)

En iR adapter kostar ju ett par hundra, skaffa en bluetooth adapter direkt i stället, sedan är ju OSX bluetooth implementering väldigt smidig.
Slutsats: skippa IR

T68i 0ch den nya SE T610 funkar fullt ut med Mac via Bluetooth. Enligt rykten (se tidigare inlägg) kommer nya versionen av iSync även att fungera med bla. P800. Den som lever får se. Instämmer med att det enda rätta är att satsa på bluetooth med en gång, via USB.
Själv sålde jag min P800 nyligen, och köpte T610. Tyckte att P800 ändå var för klumpig att släpa på. Men minnet är fantastiskt !

Hittade denna länken.

http://www.apple.com/isync/devices.html

Inget om Nokia?

1
Bevaka tråden