Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

WiFi - egen surfzone

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan,
Kastar återigen ut frågan (kom helt snett förra gången och ber om ursäkt för den missen) ang. egen bärbar router som kommunikationslänk mellan 3G-modemet och iPod touchen.
Jag försöker få systemet att fungera med en egen bärbar WiFi-zone via ett simkort från Tele2 som normalt sitter i ett Huawei E220 3G-modem. Detta kort har jag satt i en Huawei E960 router vilket fungerar bra tillsammans med iPod touchen så länge jag kör via eluttaget. Tyvärr fungerar det inte alls när jag går över till batteridrift. Är det några korskopplingar eller liknande som ska till i USB-kontaktdonet eller vad har ni för bra tips, eller kanske finns redan färdiga system där ute som fungerar här i Sverige?

Carriagemaker

Ps. Multenet router har ingen försäljning i Scandinavien och PM 330 fungerar inte i Sverige

Mittåt!!!
Problemet är fixat. Skärmningen & minuskabeln skulle lödas samman samt grön & vit kabel i USB-sladden. Nu går routern som ett spjut via fyra uppladdningsbara AA-batterier. Det håller ca: 2 timmar.
Med andra ord - var helst jag går har jag numera min egen wi-fi "hot spot" och kan surfa var helst med min iPod touch - tillräckligt snabbt även för YouTube.
Lycka till alla Jail Breakare,
Carriagemaker

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-08-24 11:01

wow!
D här lät ju grymt intressant!!!
jag kör nu med en 3 dong och såg att dom även hade Huawei E960 i sin arsenal.
Men jag ringde supporten på 3 (direkt efter att jag läst dina inlägg) å dom säger att den inte funkar med batterier. Var har du köpt din???

mvh eivind

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-08-26 19:04

tja igen.
jag skulle behöva lite hjälp med vad exakt jag ska löda och var å sånt.
skulle va grymt snällt om du eller någon annan kan hjälpa till.

Mvh eivind

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-08-27 17:58

Jag tänkte på det, med alla "plug-in" produkter/donglar till iphone/ipod touch, vore det inte rimligt att utveckla en 3g-dongel till ipod touch. Jag skulle tycka det var ASBRA. Det kanske inte är allt för svårt att modda en befintlig dongel. Sedan är det väl programvara som ska utvecklas i och för sig.... Nån som har några tankar?

  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-08-27 22:18

men enligt carriagemaker är det ju möjligt att ha en egen mobil wifi hotspot var man än går med hjälp av huawei E960 om man fixar lite med kablarna. Har suttit å trixat lite men inte riktigt lyckats få till det. hoppas han kommer tebax snart å kan gå igenom lite mer grundligt.

  • Medlem
  • Huddinge
  • 2008-08-30 21:42

Joikuspot

Ett annat alternativ är joikuspot
För er som inte vill löda och kanske har en inte alltför gammal nokia hemma
Har själv prövat med ett 3G kort, med framgång.

JoikuSpot

1
Bevaka tråden