Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Svart skärm/svarar ej

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Lund
  • 2008-03-09 20:13

Har sökt lite på forumet efter detta men utan resultat, så jag får väl lägga fram mitt problem.

Igår tog jag fram min iPhone (1.1.2 OOB 8GB uppgraderad till 1.1.3 och upplåst/fixad med ZiPhone 2.4) men den var bara svart och svarade inte på någon knapptryckning eller försök till att stänga av den. Jag satte den i USBn när jag kom hem och plötsligt fungerar allt frid och fröjd igen (har varit helt problem fritt innan). Jag är ju glad att den fungerar igen, men är ju lite rädd för att detta skall ske igen och ger mig gärna in på någon preventiv lösning då det kan vara jävligt jobbigt vid fel tillfälle.

Intressant är dock att den inte var avstängd som man skulle kunna tro när den bara var svart, detta då jag såg att jag hade missade samtal och ett sms när jag fick igång den igen, samt att den inte behövde gå igenom startprocessen när jag kopplade in den.

Några idéer?

MvH Oskar

  • Medlem
  • Stockholm, Sweden, Sweden
  • 2008-03-10 11:06

Jag var med om en liknande sak i helgen, och min har funkat klockrent hitills. Helt plötsligt ville den inte reagera på knapptryckningar utan var helt svart. Enda som fick den att vakna var home+sleep i typ 10 sekunder följt av en lång boot. Sen funkade den normalt, men det var ett par kallsvettiga långa sekunder innan den vaknade.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-11 18:17

Har oxå haft en död svart skärm. Trodde först att den dog. Men tryckte ner sleep knappen i 10 sek och plötsligt vaknade den till liv och startade om. Sen dess har den flutit på.

//Rob

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-11 18:30

Jag hade också exakt samma problem.

1
Bevaka tråden