Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken knapp/kommando motsvarar "End" och "Home" på MacBooken?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Ursäkta för min dumma fråga, men jag sitter och skriver i Pages och hittar varken en knapp för "End", eller "Home". Som nybliven switcher är jag inte riktigt hemma på kortkommandona och vilka knappar som gör vad. Jag försökte att söka efter knapparna här på forumet men jag fick inga träffar.

/Erik

Vad har du för Mac?

Har du en bärbar Mac eller det nya trådlösa tangentbordet så är det cmd+piltangenterna. Det står även på dem vad de gör.

Har du däremot en stationär Mac med trådbundet tangentbord så är det knapparna brevdid Help och Delete.

Hoppas att du förstår. Är väldigt trött, så orkar inte koncentrera mig så noga på formuleringen. Ville bara få ner det.

Tack för det snabba svaret. Jag har en MacBook och "End" respektive "Home" motsvarade "cmd" och piltangenterna åt det hållet man vill. Tack så mycket!

/Erik

Favorit i Repris ; Homer Simpson

"Where's the ANY key ?"

Förhoppningsvis fick någon av de andra som läst tråden också hjälp av den här tråden. Jag hittade ingen tråd här som tog upp detta när jag sökte, men denna kanske kan integreras med andra "Where's the ANY key?" trådarna som finns om det nu inte redan tagits upp i någon av dessa tidigare.

1
Bevaka tråden