Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Sony net MD

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ett problem med min Sony net MD. Denna har den funktionen att man lätt ska kunna koppla in den i datorn via USB. Men jag vet inte om det finns något program till denna.

Det finns tyvärr ingen Mac-version av de program (OpenMG, m.fl) som krävs för att komprimera och överföra låtar till spelaren från datorn, så än så länge är det "win only" när det gäller NetMD.

oj då. det var ju inte så bra. vet du om det finns några planer på att göra en mac version?

  • Oregistrerad
  • 2003-06-01 13:49

Jag letade också efter en tills jag fick reda på att kvaliten blir sämre om man överför med OpenMG.
Det blir alltså bättre om man spelar in på det 'vanliga' sättet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Tobias M
oj då. det var ju inte så bra. vet du om det finns några planer på att göra en mac version?

Nej, inte från Sony verkar det som.

Däremot finns det ett program till OS X som skall kunna editera titlarna på låtar som du redan har på MD.
Men de har alltså inte fått överföring av låtar att funka.
http://www.sorted.org/~pete/Xmd/

tack tack. men det är så mycket lättare att bara föraöver låtarna.

  • Oregistrerad
  • 2003-12-02 21:07

Ingen som vet något om nån uppdatering på detta?

  • Medlem
  • 2003-12-03 00:03

Eller skaffa en iRiver istället, där finns det mjukvara till mac.. MD är ändå ett döende system som Sony krampaktigt försöker hålla liv i

Citat:

Skrevs ursprungligen av nixon
Eller skaffa en iRiver istället, där finns det mjukvara till mac.. MD är ändå ett döende system som Sony krampaktigt försöker hålla liv i

Är detta inlägg tänkt som ett skämt? Det måste det vara!! 3200 kr för 256 MB när du får en 10 GB iPod för de pengarna...

Senast redigerat 2003-12-03 01:16
  • Oregistrerad
  • 2003-12-03 09:29

Ingen som vet om det finns något nytt program för Macar vad gäller Sony's Net MD?

  • Oregistrerad
  • 2003-12-03 09:58

är det inte så att den för över låtarna med max 2x hastigheten det skulle ta att spela in dom?

har du digital ut på ljudkortet är det ju bättre att spela in.

dessutom är det ju ngt konstigt format på filen som förs över, den är ju inte mp3 längre.

och att man inte kan spela in på md, och sedan föra över till datorn, det är ju helt rubbat.

Net MD var en flopp. tyvärr.

1
Bevaka tråden