Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Högskolerabatt - > apple.com

Tråden skapades och har fått 21 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur funkar det här egentligen..

Man går in på educationversionen av sidan, väljer vilken skola man går på. Lägger till en vara i kundkorgen och skickar iväg beställningen. Men vart får man ange vilken adress varan skall skickas till etc?

Gjorde bara en test-kontoregistrering så tänkte bara höra lite innan jag postar min slutgiltiga order?

Jag har gått in via mecenats hemsida när jag handlat datorer där.
Men vet inte om det gör någon skillnad.
Adress och sånt fyllde jag i på samma sida som kontokortsnummet har jag för mig.

När jag klickar på beställ jag jag upp någon sida med rubriken "Förslagsinformation" .. när jag klickar vidare från den står det nått med tack etc etc och så kunde jag klicka upp en pdf med innehållet jag testat å fylla i på förslagsinformationssidan..

När kommer man till det stadiet man får ange kontonummer etc då?

Verkar som om jag är helt ute och cyklar...

Skaffa ett mecenat-kort om du inte har nåt. Det blir mycket billigare!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-27 20:17
Citat:

Skrevs ursprungligen av LinusL
Hur funkar det här egentligen..

Man går in på educationversionen av sidan, väljer vilken skola man går på. Lägger till en vara i kundkorgen och skickar iväg beställningen. Men vart får man ange vilken adress varan skall skickas till etc?

Nu är det säkert 2 år sedan jag lade in min adress i deras system. Jag har däremot handlat från just education-store flera ggr sedan dess. Jag har köpt allt från program till hårdvara till studentpris. De verkar inte heller gkontrollera saken mer än att du matar in giltig ort och skola i början.

Vad jag vill minnas är att det var rätt så enkelt. Handla, lägg i korgen och checka ut. Vid utcheckningen får du möjlighet att både lägga in en ny eller ändra din adress och visa-kort.

Värt att notera är att en del priser skiljer sig mellan mecenat och education-store. T ex frakten. Kolla därför på båda innan du handlar.

• Oregistrerad
  • 2003-05-27 20:28
Citat:

Skrevs ursprungligen av Laseranders
Skaffa ett mecenat-kort om du inte har nåt. Det blir mycket billigare!

Dessutom lottar mecenat just nu ut en 30gb iPod.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Johan Nilsson
Dessutom lottar mecenat just nu ut en 30gb iPod.

Den ska jag vinna. Tänkte jag. Men var hittar jag denna utlottning? Har letat på Mecenats sidor - utan resultat. Hjälp mig!

• Oregistrerad
  • 2003-05-28 20:57

Får man rabatt hos Apple.com om man studerar? Det var det värsta, jag som nyss köpte en iPod.

Citat:

Skrevs ursprungligen av annakm
Får man rabatt hos Apple.com om man studerar? Det var det värsta, jag som nyss köpte en iPod.

Javisst! Gå in på Apples svenska sida, klicka på Utbildning och sedan på Apple Store så kommer du till butiken för studenter. Om du har någon form av student-kort (t.ex. Mecenat-kortet) så har du dessutom tillgång till deras speciella butik som ger ännu lägre priser.

www.mecenat.se

Om du kan, lämna tillbaka iPoden och köp en ny

Vad ligger en iBook 800 mhz vanlig cd på för pris med ett Mecenat-kort?

• Medlem
  • 2003-05-28 21:47
Citat:

Vad ligger en iBook 800 mhz vanlig cd på för pris med ett Mecenat-kort?

10 795

Allright .. detta kanske inte är det bästa att göra, men jag berättar ändå ändå

Tänkte dra apple vid näsan lite. Har själv ca: 2 månad kvar innan det är dags att börja plugga på högskolan (går ur gymnasiet om sisådär 1 vecka). Så tänkte be en kompis som plugga i Linköping göra min order...

Först och främst, bildar detta en massa komplikationer (garantihandlingar etc) samt skulle jag tjäna på att betala ett Mecenat-kort åt honom.

Skall självfallet bli medlem det första jag gör i höst och på bästa försöka sona mina brott.. men tills dess är det möjligt att smita genom detta nyckelhål?

• Medlem
  • Bollnäs
  • 2003-05-28 22:26
Citat:

Först och främst, bildar detta en massa komplikationer (garantihandlingar etc) samt skulle jag tjäna på att betala ett Mecenat-kort åt honom.

Mecenatkortet är gratis, men om din vän inte redan fått ett kort så kommer han nog inte att få ett heller eftersom det är kåren på högskolan/universitetet som måste beställa, och för att kunna göra det så måste de ingå avtal med mecenat, och det tar tid.

Har faktist inte hört med honom då jag upptäckte detta med mecenatkort idag .. får väl hoppas att han äger ett exemplar.

Beträffande den vanliga rabatten, 10 % gäller väl alltid, alltså endast studier vid en högskola/universitet etc som minimikrav?

Eller har jag fått det hela om bakfoten?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Peth
Mecenatkortet är gratis, men om din vän inte redan fått ett kort så kommer han nog inte att få ett heller eftersom det är kåren på högskolan/universitetet som måste beställa, och för att kunna göra det så måste de ingå avtal med mecenat, och det tar tid.

Studentkårerna i Linköping är anslutna till Mecenat, så det ska inte vara något problem.

• Oregistrerad
  • 2003-06-16 20:58

Hej på er alla,

Jonas Levin på Mecenat här.

När det gäller Mecenat Apple Store så gäller det alla med Mecenatkort OCH alla med CSN-kortet i plånboken. Alltså även de som läser på gymnasieskolan, Komvux och Folkhögskola. (Notera. det blå-gula s.k SFS-kortet gäller inte)

Peth: Det går blixtsnabbt att skriva avtal med Mecenat, men för en del kårer tar processen tid. Vilket den får ta när studentkåren byter kort. Nästan 95% av alla studenter vid Svenska universitet och högskolor får att kostnadsfritt Mecenatkort varje termin med tillgång till Mecenat Apple Store och då även alla med CSN-kortet.

Tävlingen är tyvär avslutat när det gäller iPod 30GB.

Men det kommer fler Apple tävlingar...
Håll koll på www.csn-kortet.se och mecenat.se

Mvh Jonas Levin;)

Senast redigerat 2003-07-05 01:11
  • Oregistrerad
  • 2003-06-16 22:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av kitesurf
Jag har gått in via mecenats hemsida när jag handlat datorer där.
Men vet inte om det gör någon skillnad.

Det blir ännu lite billigare att gå via Mecenat. Med reservation för förändringar sedan jag kollade sist.

• Oregistrerad
  • 2003-06-16 22:37

10% å hårdvara och upp till 50% på mjukvara är dagsnoteringen på Mecenat Apple Store

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jonas Levin
10% å hårdvara och upp till 50% på mjukvara är dagsnoteringen på Mecenat Apple Store

Det var bättre för en 10 år sedan när man via Unverisitetsbokahandel i Frescati eller via "Kompendieförmedlingen"(?) på KTH hade 25% på macprylar. Rabatten då motsvarade momsen men som det är nu är rabatten nästan ett hån!

Vill minnas att datorerna kostade betydligt mer då än idag.. klagades ju rätt rejält på Apples prissättning tidigare..

• Oregistrerad
  • 2003-06-18 23:19
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nilsanders
Det var bättre för en 10 år sedan när man via Unverisitetsbokahandel i Frescati eller via "Kompendieförmedlingen"(?) på KTH hade 25% på macprylar. Rabatten då motsvarade momsen men som det är nu är rabatten nästan ett hån!

Vill du ha 4% istället? 10% är ju grymt bra på senaste prylarna och 50% på programvara.

Jonas:)

• Oregistrerad
  • 2003-06-29 20:12

Om man precis har slutat gymnasiet och alltså har ett CSN-kort och till hösten ska börja på högskola och få mecenatkort, kan man då beställa nu under sommaren? Jag vet ju inte om mitt CSNkort gäller när jag inte studerar just nu...

1
Bevaka tråden