Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Upplåst och fungerande 1.1.3 är det värt att uppgradera sig ?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östergötland
  • 2008-03-11 19:58

Haar läst på forumer här och kan väl säga att man blir minst sagt förvirrad av booloaders mjukvaror osv .
Min stora fråga är , är det värt att ta ner den senaste mjukvaran eller ska jag vänta.
Är det "bara" att uppdatera i itunes (till senaste 1.1.4) för att senare köra ziphone?
Eller ska man vänta på nästa uppdatering?

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-11 20:12

1.1.4 innehåller nästan bara buggfixar så har du inga problem med din iPhone, låt det vara.

Det är inga problem att uppdatera, men har du tredjepartsprogram installerade kan du få problem med cahcen i installer som gör att du får lite problem med att uppdatera och avinstallera dessa. Helst bör man köra "restore" i itunes och sedan lägga in allt på nytt och det kan ju vara lite drygt.

"If it ain't broke, don't fix it" <- kloka ord.

Jag har inte heller några problem med min 1.1.3, inga tappade samtal eller annat strul. Min telefon fungerar helt enkelt så vitt jag kan se helt perfekt vilket medför att jag inte har någon som helst motivation till att köra 1.1.4.....

Har tankat hem uppdateringen då det kan vara bra att ha men i dagsläget låter jag det vara.....precis som rhesus skriver finns det ju ingen anledning att laga något som inte är trasigt!

• Medlem
  • Östergötland
  • 2008-03-11 21:05

jag kan väl hålla med om att det mesta fungerar perfekt det enda jag inte har fått att funka är Locations.
Men å andra sidan så kan jag leva utan det.

Ursprungligen av JohanJ:

Haar läst på forumer här och kan väl säga att man blir minst sagt förvirrad av booloaders mjukvaror osv .

Då kanske den här artikeln kan hjälpa.

Ursprungligen av JohanJ:

Min stora fråga är , är det värt att ta ner den senaste mjukvaran eller ska jag vänta.
Är det "bara" att uppdatera i itunes (till senaste 1.1.4) för att senare köra ziphone?
Eller ska man vänta på nästa uppdatering?

1.1.4 är som redan nämn bara en liten uppdatering, så det finns ingen större anledning att uppdatera. Å andra sidan finns det ingen större anledning att stanna kvar heller, för det verkar rätt problemfritt att uppdatera till 1.1.4 om man kommer ihåg att göra det genom att välja "Återställ" i iTunes och inte genom "Uppdatera".

Däremot måste man ju låsa upp igen, man måste installera om program (och t.ex. SwePhone osv), man måste synka om sin musik, återställa backup osv. Så det är en del jobb som kanske inte är värt besväret om det fungerar bra redan idag.

1
Bevaka tråden