Nu har jag fått nog. Skickade detta till Provinsbanken/Danske Banks kundtjänst idag:
"Jag vill veta vad ni har för planer för att få upp prestandan för Hembanken på Macintosh. Som det fungerar nu är det näst intill oanvändbart.
Jag har en Macintosh G4/400MHz med gott om minne, senaste version av Explorer och OS X.
Varje sidväxling på Hembanken tar vanligen 40-55 sekunder för mig, ibland närmare två minuter. Detta är naturligtvis oacceptabelt. Prova att ta tiden - 40 sekunder är lååång tid...
Att få fram Java-appleten för signering av betalningar tar också smärtsamt lång tid, en minut eller mer.
Vid samma tillfälle mätte jag upp sidväxlingstider på i genomsnitt 2-4 sekunder på en ordinär PC, och det är fullt acceptabelt. Med andra ord tar sidväxlingarna 15-20 ggr längre tid på en Mac. Ni förstår att det tar tid att betala räkningarna...
Jag har börjat ta med räkningar och andra privata papper till mitt arbete för att sköta mina bankärenden på en PC där. Det är naturligtvis inte en hållbar lösning. Jag vill så klart kunna sköta mina privata bankaffärer hemifrån.
Jag utgår från att ni har en strategi för att komma tillrätta med prestandaproblemen på Macintosh och vill veta vad ni har för tidsplan för det, eftersom jag överväger att byta bank på grund av detta.
Den nya versionen av Hembanken som infördes under det senaste året har gjort problemet än värre vilket var en besvikelse eftersom jag hoppats på att Hembanken då skulle bli lite snabbare. "
To be continued... (hoppas jag)