Det viktigaste är vad du har för budget för det hela.
Dom flesta mindre skrivarna ligger på en kostnad på cirka 5.000 till max 10.000 utskrifter per patron. En toner upptsättning (CMYK) kostar cirka 5000-8000.
Så du får räkna skrivare (runt 10.000 - 15.000) + toner (runt 15.000 - 30.000+ för dina 35.000 utskrifter). Vi pratar en 36 månaders investering om 60.000 - 105.000
För samma period får du idag en riktig multi-maskin (Skrivare, Scanner, Fax, Kopiator) etc. Som också MYCKET snabbare och som kostar dig begagnad runt 100.000 (Eller runt en 1.500 i månaden).
Vi har precis hyrt en begagnad Canon IRC 3200 och det är MYCKET maskin du får för pengarna jämfört med att köpa en lite billigare maskin som glufsar i sig toner.
Då har vi inte ens tagit med i beräkningarna att dina behov förmodligen kommer öka på 3 års sikt.