Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BlueSky EXO 2.1 studiomonitorer

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tjenare, är det någon som har testat detta system? Är det något att ha?

Jag ska göra mig av med mina Behringer Truth monitorer pga platsbrist och skulle vilja ha ett par riktigt små monitorer. Har tittat på Genelec 8020 men tycker att priset är lite väl högt. Funderat kring Yamaha HS50 eller vad de nu heter men hörde dåliga saker om dem. Så nu har jag hamnat här med tankar om Blue Sky EXO. Har jobbat med Blue Sky högtalare förut och tyckt att de vart rätt behagliga att jobba med, framförallt under längre tid.

Så min fråga är helt enkelt om dessa är något att ha eller om det är vanliga datorhögtalare med finare förpackning?

Tack på förhand,
Jonas

  • Medlem
  • 2008-03-13 17:43

Finns recenserade i marsnumret av Sound on Sound, recensionen finns tillgänglig online om du betalar lite. http://www.soundonsound.com/sos/mar08/articles/blueskyexo21.htm

Själv kör jag med System One, och är väldigt nöjd.

Jaså? Ja då får man kolla in den.

Mmm jag har kört system one jag med och gillade dem. Priset på EXO är ju väldigt inbjudande också...

  • Medlem
  • 2008-03-16 20:26

Köpte tidningen idag och läste recensionen. Kontentan var att de lät riktigt bra med tanke på storlek/pris, men ett par vanliga monitorer i samma prisklass är förmodligen bättre om man har plats för det. Har man inte plats så var det här riktigt bra.

Siktar på System One som nästa system ... De verkar enormt trevliga. De här verkar spännande också - få se om man kan sticka och prova när det blir läge.

Mmm, det är storleken som är boven. Väljer mellan ett par olika i denna storleken, Genelec 8020, Yamaha HS50 och dessa. Fördelen med Blue Sky är väl att man får en sub med vilket kan vara trevligt.

1
Bevaka tråden