Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iTunesbibliotek borta

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-05-28 11:03

helt plötsligt är alla iTuneslåtar borta. Det finns fyra kvar, oklart varför just dessa fyra. Jag har kört Cocktail prebinding och permissions utan resultat. Hittade en xml-fil på ett helt oväntat ställe, men låtarna vekra vara borta. hittar inga ens när jag söker i Finder. Hjälp!

• Medlem
  • Lund
  • 2003-05-28 11:39

Jag kan nog inte hjälpa dig med problemet nu, men mitt tips är att ta regelbunden backup på iTunes Music Library. Jag har också drabbats, så jag vet hur det är.

• Oregistrerad
  • 2003-05-28 12:33

Har läst lite om detta på Apple's diskussionsforum, verkar som fler är drabbade. HUGA!, är rädd för detta.

Är nyfiken, var hade du iTunes biblioteket?

• Medlem
  • 2003-06-01 23:05

ungefär där iTunes placerar musiken per default. Jag hade kanske lagt in en mapp emellan, men även andr amappar bredvid iTunesmappen har försvunnit. Jag hittade cirka 15 ljudspår på andra håll, som var an annan karaktär, men de låg på helt andra ställen.
FAAAAN!!!

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-06-02 09:38

Grattis!Samma sak hände mig för en tid sedan.Hundratals låtar var helt plötsligt väck.Skitkul.

Det värsta är att jag aldrig begrep varför.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-06-02 09:55

Tråkigt. Men ett lysande tillfälle att rippa in alla låtar i AAC format. (Försöker se det från den ljusa sidan.)

• Medlem
  • 2003-06-02 11:49

ja, AAC är väl bra... suck... Men det är svårt att få fram barnjoller och annat som endast fanns i iTunesmappen. Grabben blir ju inte ett år en gång till.

Ingen som vet om filerna går att rädda? Eller vad det kan bero på?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2003-06-02 12:12

Tråkigt med att ditt barns joller försvann,sådant går inte att ersätta.Själv hade jag förutom alla MP3´or en hel del gammalt inspelat LP material.Det går att ersätta om man orkar.

För mig var det så att jag tryckte på play och fick upp rutan att iTunes inte kunde hitta filen.

Biblioteket fanns kvar i iTunes.Men när jag kollade i iTunesmappen så var den helt tom.

Allt kanske kommer tillbaks på samma mysko sätt rätt vad det är:D

Edit:Jag hittade förressten också en iTunes mapp på ett helt annat ställe när jag sökte och hoppet tändes.Men den var tom.
Några filer har jag aldrig hittat.

• Medlem
  • 2003-06-02 14:38

när man installerar iTunes så frågar programmet om man vill hitta alla ljudfiler på datorn och lägga i iTunesbiblioteket (eller nåt). Går det bara att göra när man installerar? Jag hittar ingen sådan inställning eller kommando i iTunes.

edit: hittade en backuyp-DVD med cirka 5 gb musik på, så skadan är i alla fall begränsad till en halv gb eller nåt sånt. puh...

Nått liknande hände för mig för drygt ett år sen. När jag tankat hem musik via ftp från en windowsdator så fick någon av de nya filerna "korrupta" tecken i sitt filnamn. Detta visade sig på så sätt att Findern i OS X inte listade några filer i mappen utan sa att den var tom! Detta tycker jag känns som en bug i Findern och en omstart i OS9 visade alla filer varpå jag kunde plocka bort de nya busiga filerna och sen fungerade det prickfritt igen.

Motsvarande hände en kille på MacSveriges MacOSX lista och för honom funkade det oxå att boota i OS9 och plocka bort några busfiler.

• Oregistrerad
  • 2003-06-03 00:09

Hade oxå lite tjall med filerna - finder och itunes fick för sig att det inte var mp3 så jag fick vackert knappa dit ändelsen mp3 på alla
Sen gick det som en räserbil...

• Medlem
  • 2003-06-03 00:28

hela iTunesmappen för alla filer är borta. Även "incomplete" och målmappen för nerladdningar, plus några till för mellanlagring. Fattar ingenting... Ska boota i 9 och se om det kan hjälpa. Men det som saknas är nu bara det jag tagit hem sedan jag installerade 10.2+Acquisition för några månader sedan.

• Oregistrerad
  • 2003-06-13 23:02
Citat:

Skrevs ursprungligen av Baron
när man installerar iTunes så frågar programmet om man vill hitta alla ljudfiler på datorn och lägga i iTunesbiblioteket (eller nåt). Går det bara att göra när man installerar? Jag hittar ingen sådan inställning eller kommando i iTunes.

Är det inte det man gör med "Arkiv/Lägg till i biblioteket..."? (Visserligen kan man bara välja en disk i taget, och inte hela datorn, så man kan ju få lov att ta det i flera steg.)

1
Bevaka tråden