Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Jupiter 8 factory sounds?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 13:43

Hej på er

Är det någon här som sitter på fabriksljuden till Roland Jupiter 8 (Wave format) alternativt egna Ljud? Vore kul att höra hur de låter. Eller vet ni var man kan få tag på de?

Mvh
Jonas

hrm jag har dom nånstans tror jag

nje jag har nog slarvat bort dom (hittade juno60 om nån vill ha dom). jag tror en 99a som läser detta snart har dom

http://peterripa.com/docs/Jp8factory.wav
inte provat dom själv berätta gärna hur det gick

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 16:40

Tack! Måste testa dom, hoppas det finns några fräcka Helicopter, Drop bomb och Laser ljud.

Mvh
Demokid

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 16:46

Super

Tack så mycket! Peter! ska bli kul att höra dem. Se om man hittar några Howard Jones eller depeche ljud

Exakt Demokid... Helicopter sound var omåttligt populärt på 80-talet...ha ha Alla synthar hade det presetet.
Har någon någonsin använt helicopter preset?? Man kanske skulle starta en ny tråd om det

Mvh
Jonas

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 16:49
Ursprungligen av Puppets:

Super

Tack så mycket! Peter! ska bli kul att höra dem. Se om man hittar några Howard Jones eller depeche ljud

Exakt Demokid... Helicopter sound var omåttligt populärt på 80-talet...ha ha Alla synthar hade det presetet.
Har någon någonsin använt helicopter preset?? Man kanske skulle starta en ny tråd om det

Mvh
Jonas

Jag gjorde en låt som ung med helikopter i introt... Hade även kulspruta, explosioner och vind....

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-14 17:22
Ursprungligen av Dego:

Jag gjorde en låt som ung med helikopter i introt... Hade även kulspruta, explosioner och vind....

Helt underbart!! Du får lägga upp den här om du har den kvar så vi nostalgiskt kan minnas tillbaka Det låter som om låten skulle kunna hetat "Krig" eller nåt

Mvh
Jonas

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-14 18:42
Ursprungligen av Puppets:

Helicopter sound var omåttligt populärt på 80-talet...ha ha Alla synthar hade det presetet.
Har någon någonsin använt helicopter preset?? Man kanske skulle starta en ny tråd om det

Det roliga är att när jag som 7-åring runt 1983-84 började intressera mig för syntar blev jag skickad över till grann-pojken som var ung fjunig tonåring och stolt visade mig hur han rattade fram helikopter-ljudet på sin Moog Prodigy (har jag förstått att det var sen). Jag var jätteimpad.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-03-15 19:10

Hallå Nu har vi installerat fabriksljuden till JP8:an, de låter helt ok faktiskt

Tack så mycket!!

mvh
Jonas

1
Bevaka tråden