Här skulle jag egentligen svarat på ett inlägg som förefaller bortplockat. detta efter att ha läst en artikel på Aftonbladets websidor där man skrev "Macintosh med sin Apple finns förstås, men har allt mer marginaliserats."
Så jag chansade på att Anders Lignell på TT hade följande adress... mailet har inte studsat tillbaka. Kanske borde man hjälpa dom till bättre kunskaper... så här såg det mailet ut:
Från: Olle Jonsson <[email protected]>
Datum: Mån 3 Mar 2003 20.03.13
Till: [email protected]
Ämne: Konkretisera - tack
Hallå Anders,
Läste följande du skrivit för Aftonbladets webb: "Macintosh med sin Apple finns förstås, men har allt mer marginaliserats".
Skulle uppskatta att du konkretiserade detta antingen till mig eller i någon annan artikel, avser alltså påståendet att dom marginaliserats. Förmodar att du själv upptäckt din felskrivning, företaget heter Apple och produkten heter Macintosh... du råkade liksom kasta om detta vilket bidrog till att allt blev ännu mindre trovärdigt. En myt blir inte mer sann för att den upprepas. En anledning för företag att byta platform är licensavgifterna för servrar - Apples XServer inkluderar licens för obegränsat antal användare... det blir många kronor den dagen man blir medveten om detta, där kan företagen spara miljoner i långa loppet.
Här får du en osedvanligt bra länk som du säkert kan ha användning av eller så...
http://www.e-learningfoundry.com/articles/
Plockade ett par rader från den länken... upp till dig vad du gör med detta:
+++++++++++
Why aren?t more people being fired for choosing Microsoft? What, exactly, is the criteria for firing someone?
In my personal opinion, some of the reasons people are fired are:
They lost the company extraordinary amounts of money.
They hindered the company?s progress.
They signed deals that were clearly a disadvantage to the company.
They caused problems within the company.
+++++++++++
Ps.
Det som de olika Linux utvecklarna sedan starten 1991 ännu inte lyckats sammanfläta gjorde Apple på 2 år, även detta är UNIX-baserat. Ett gott råd till dig är att titta på hur snabbt MacOSX vuxit de två år som det funnits på marknaden. På serversidan så är Linux klart starka, möjligen större än Microsoft - Apples serverlösning har börjat ta igen en del av detta men har en lång väg att vandra.
Mvh,
Olle Jonsson
[email protected]
+++