Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Tiger på iBook?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Södertälje
  • 2008-03-15 21:17

Jag har en urgammal iBook G3 - 10GB - 500Mhz - 10.3.9 - endast cd-funktion.
Jag har även Tiger - på dvd. Kan jag uppdatera iBooken trots att datorn inte tar emot dvd:n? Jag har 2 st externa hårddiskar samt extern dvd-brännare. Bör jag göra det? Jag har alla originalstartskivor men jag har förlorat Panter.

Det ska gå bra. Det du möjligen bör tänka extra på är primärminnet. Om DVD-brännaren eller hårddiskarna har FireWire-anslutning kan du installera från dem. Om du installerar från hårddisk gör du en kopia av installationsskivan till en volym på hårddisken med Skivverktyg och startar sedan från denna. Håll inne Alt då du startar datorn så visar den alla volymer du kan starta från.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-03-16 20:35

Tack för det! Det gick jättebra. Datorn blev mycket piggare. Jag raderade hårddisken och installerade Tiger. När jag sedan skulle ta tillbaka de gamla Mail-dokumenten och Adressboksdata som jag överfört till extern hd, blev jag osäker på hur man öppnade dem. Jag har gjort det förut, men jag har tyvärr glömt. Kanske du eller ngn annan vet?

1
Bevaka tråden