Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur säkert är my.1password?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon här som provat: https://my.1password.com/

Dvs. webbvarianten. man syncar från datorn till webben så man har den överallt.

jag har fått tag på ett konto men jag tvekar lite till att ha allt på nätet.
även om deras sida trycker på att säkerheten är hög.

har ni åsikter?

Mvh /manne

my1Password

Ni som har köpt 1Password, det utmärkta programmet för att hantera lösenord, har säkert fått samma sak som jag, en inbjudan till my1Password. Det är en nätbaserad tjänst för att synka lösenord från 1Password, så att man kan komma åt dom via en säker hemsida.

För att en sådan lösning ska fungera måste man förstås ha förtroende för deras förmåga att hålla allting ytterst säkert. Därför har de skrivit ihop en omfattande översikt av deras säkerhetsåtgärder och det verkar rätt bra:

https://my.1password.com/about/security

Tjänsten är helt ny och än så länge bara för inbjudna, men jag vet att jag inte är den ende på forumet som köpt programmet (speciellt efter MacHeist II) så här är tråden för att diskutera tjänsten.

Ah, där ser man. Jag sökte på my1Password (förstås!) men fick ingen träff. Tänkte inte på att någon skulle skriva om tjänsten utan att använda namnet.

Fast frågan är om jag ska slå ihop trådarna eller inte. Den andra tråden handlar specifikt om hur säkert det är. Den här tråden handlar rent allmänt om tjänsten, om man testat det och om man tycker det fungerar bra osv. Fast det överlappar förstås en del... hmm...

Ursprungligen av Adrian B:

Ah, där ser man. Jag sökte på my1Password (förstås!) men fick ingen träff. Tänkte inte på att någon skulle skriva om tjänsten utan att använda namnet.

Fast frågan är om jag ska slå ihop trådarna eller inte. Den andra tråden handlar specifikt om hur säkert det är. Den här tråden handlar rent allmänt om tjänsten, om man testat det och om man tycker det fungerar bra osv. Fast det överlappar förstås en del... hmm...

Du kan väl slå ihop dom till denna...

jag har inte vågat synca över mina uppgifter till webbsidan än. har du gjort det?

Ursprungligen av Emanuel L:

Du kan väl slå ihop dom till denna...

Done.

Ursprungligen av Emanuel L:

jag har inte vågat synca över mina uppgifter till webbsidan än. har du gjort det?

Ja, jag har testat det. Men jag använder fortfarande bara 1P som ett test. Jag har många år av PasswordWallet-användande bakom mig och är ganska ny på 1P, så jag testkört det bara tills vidare. Hursomhelst verkar det fungera bra. Jag ska utforska det vidare snart.

Förövrigt stötte jag på patrull när jag försökte importera från PW, något som jag rapporterat om i forumet för 1P.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2008-03-17 15:28

Ej testat, men vi har två samtidiga trådar
http://www.99.se/vrig-programvara/239011-my1password.html

Okej, deras support och forum är riktigt bra. Dom fixar det mesta och dem flesta önskemålen som dyker upp.

1
Bevaka tråden