Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

genoQ Nemo sequencer

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-17 07:49

Sprang på den här sequencern som verkar rätt intressant:

"NEMO is here - Hello Baby!

Premiered at Musikmesse 2008 ("Synthesizerwelt" by Synthesizer Magazin ) :: Unique, high-end design :: Octopus technology at heart :: Portable format :: A live performer's dream :: 16 concurrent tracks :: Intuitive, realtime everything :: MIDI performace powerhouse :: Details coming soon!

Priced at 1399.- EUR :: Available July 1st, 2008"
http://www.genoqs.com/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1

Verkar vara en bantad version av deras Octupus sequencer som också verkar intressant...
http://www.analoguehaven.com/genoqs/octopus

Nån som vet nåt mer om Nemo? Hittar nästan ingen info...?

Hitta Nemo!

Har man inte läst om den redan för ett par tre år sedan eller är det något liknande?
Layouten etc känns bekant.

Såg sedan, precis som du också skrev, att det är en mindre modell av den där svinigt dyra sequencern jag sneglat på emellanåt. Nyvaken...

• Medlem
  • 2008-03-17 09:26

Octopus fick en mycket bra recension i Sound on Sound. Gillar formen på den här, men borde de inte ha klämt in en fiskstjärt på den också? Samt axelband så man kan rocka loss med den som värsta gitarristen.

Mer seriöst, sequencerkoncept som detta är något jag verkligen gillar. Något nytt. Snygg form också!

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-17 09:34
Ursprungligen av jgb:

Octopus fick en mycket bra recension i Sound on Sound. Gillar formen på den här, men borde de inte ha klämt in en fiskstjärt på den också?

Haha...nu när jag tänker på det så har ju Nemo formen av ubåten Nautilus från Jules Vernes klassiska roman...och lite retro-futurism vibbar är ju aldrig fel.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-18 00:19

Där var den igen...

Bild från Rotwang - fick du ut nån matnyttig info om denna?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-03-25 08:07

GenoQ har uppdaterat sin hemsida med info om Nemo:

"Nemo is a high-end MIDI step sequencer, adding portability to the highly acclaimed functionality and user friendliness of Octopus. It is in many ways an Octopus in disguise, and one that feels equally well in a backpack or on your lap!

It features the same sequencing lighthouse features that Octopus users have enjoyed for years, including polyphonic steps, self-modulating and cross-modulating sequences, freely editable musical scales, user editable runtime directions, full-scale MIDI recording, and much more."
http://www.genoqs.com/index.php?option=com_content&task=view&id=42&Itemid=117

EDIT: såg att Jam säljer dom här för 13995:- nu också, vilket är ungefär hälften av priset på Octopus, som de också kränger...

Senast redigerat 2008-03-25 09:09

den verkar schysst ! (octopus med åffkåårs) men jag hade personligen sett andra rattar
på den än kromade muttrar......

• Medlem
  • Uppsala
  • 2008-07-02 11:08

GenQ har uppdaterat hemsidan en massa kring Nemo, bl a med denna brochyr:
http://old.genoqs.net/Downloads/NEMO_SB_v144.pdf

Men kan den vara värd sina 14.000? För en 16-spårs sequencer... Och Bläckfisken kostar ju runt 23.000. Huga!

Finns den inne på nån Jam butik? Hade ju varit kul att testa den!

Vi hade en Octopus inne på JAM Stockholm men den gick på två dagar, otroligt nog. Fler är beställda. Vi har även Nemo på backorder. De ska ev komma och dema sina produkter på JAM Stockholm inom en någorlunda överskådlig framtid.

Man ska inte underskatta betydelsen av en bra hårdvarusequencer! Jag köpte MnM i första hand för sequencern då jag eg inte gillade ljudet så mycket och har inte ångrat mig.

Jag sålde min MnM dels pga att den inte kunde dansa vals! Måtte denna kunna hantera 3/4-delar!

Priset är ju igentligen inte så farligt när man tänker efter, folk betalar ju över 20k för gamla monosynthar!

Jag har precis gjort en sjömansvals på min MnM med 12-stegs sekvenser.

• Medlem
  • 2008-07-02 16:37

robopants: Visst, men hur synkar du ihop det med en annan maskin? T.ex. dator som klarar av att köra riktig 3/4? Tyvärr så går inte det.

Nej det förstås men jag kör ju bara MnM som master och spottar midi på dom 6 extrakanalerna,

1
Bevaka tråden