Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Fick just ett mail...

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

...fick just ett mail med hot om stämning om jag inte slutar nämna att en Pocketdisk "ifrån en känd fransk tillverkare" har 78% högre pris än en Speedmania PocketLite 20GB.

Jag antar att det goda skrattet betyder att du inte är oroad. Jag vet inte vad som är tillåtet i marknadsföring och inte, men att jämföra sitt pris med en namngiven produkt måste väl vara tillåtet?

Isåfall är det ju en minst sagt otrevlig stil att komma med tomma hot.

Jag tog bort det - det var ju lite onödigt egentligen. Det var inte min avsikt att göra någon sur faktiskt. Men dom hade ju inte reagerat (inom 24 timmar!) om dom inte uppfattade priserna som ett hot.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-05-28 17:16

Är det verkligen inte tillåtet att presentera kalla produktfakta:

Citat:

Produkt A har egenskaperna xxx och kostar xxx.

Produkt B har egenskaperna xxx och kostar xxx.

• Medlem
  • Piteå
  • 2003-05-28 17:28

Björnström kan du inte säga vem de var till mej så kan jag säga de lite då och då istället, för jag har ju inget med de att göra

Citat:

Skrevs ursprungligen av Björnström
...fick just ett mail med hot om stämning om jag inte slutar nämna att en Pocketdisk "ifrån en känd fransk tillverkare" har 78% högre pris än en Speedmania PocketLite 20GB.

Skulle gärna vilja se lite mer info om driven som du säljer, var hittar man det?

www.speedmania.se

?!? jag bara chansar att det borde finnas info där....

Citat:

Skrevs ursprungligen av mondo65
Är det verkligen inte tillåtet att presentera kalla produktfakta:

Nja, att presentera fakta och göra reklam för egna produkter på andras bekostnad är inte tillåtet i Sverige, vad jag vet.

Så vi kommer tyvärr aldrig få se följande reklam på Stureplan: "Apple Macintosh är ziljoner gånger bättre än Wintel"

Man kan skriva "Apple Macintosh är världens bästa dator" men då måste man ha belägg för det också.

Jag såg en annons från hifi-klubben så sent som i morse där de redovisade kilopriset (jo det är sant) på en hemmabioanläggning de säljer och jämförde med en annan anläggning från en "känd tillverkare*".

Och kanten av annonsen stod det "* Lagstiftningen förbjuder oss att namnge märkesnamnet."

1
Bevaka tråden