Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Byta ikoner på bokmärken

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag är en nybliven stolt ägare till en USA-importerad iPhone

Efter lite knåpande så har jag lyckats få till ett eget tema med SummerBoard
och där även bytt ut alla Applicationsikoner till sånna som jag gillar.

Problemet kommer till när jag vill byta ikoner på diverse Bookmarks (t.ex Google, Apptv.se etc)
Med Applications är det ju bara att ladda upp ikoner i tema-mappen med samma namn, men när jag försöker göra samma sak med mina bokmärken så byter dom inte ikon.

Fråga: Hur byter man ikon på egenskapade Bookmarks på skärmbilden?

//Joel

Ingen som vet? Går också och grunnar på detta nämligen.

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-19 17:54

Kolla längst ner på denna sidan:
http://touchicons.se/

Har inte tid/ork att testa om det fungera, så det får ni göra själva
...men det borde det göra.

Såhär gör du:

Satt o lattjade lite och letade men
SSHá dig in i telefonen.

gå till mappen : private>var>mobile>library>WebClips

Där finns lite olika mappar beroende på vad du har för bokmärken en mapp för varje bokmärke
i varje mapp finns en ikon som heter icon.png skicka bara över den nya ikonen och skriv över den gammla. refresha ditt tema och det är finito.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-05 07:14

Finns det någon mer samling med svenska ikoner, förutom www.touchicons.se? Jag söker bland annat ikon till tradera och ica.se ...

  • Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-04-05 09:45
Ursprungligen av kia2:

Finns det någon mer samling med svenska ikoner, förutom www.touchicons.se? Jag söker bland annat ikon till tradera och ica.se ...

Det borde väl finnas på resp hemsida? Bara att ändra storleken och spara som .png

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-04-05 10:13

Jo, det gör ju iphone automatiskt... men det blir ju inte så snyggt. Man vill ju helst ha en snygg ikon

Okej, sitt inte o pilla med bokmärkena för mycket crashade min och fick återställa o skit, lång natt tur att man inte börjar föräns 7 imon..... blä!

1
Bevaka tråden