Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

lite nybörjarfrågor :)

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej! jag har sökt men icke funnit så med risk att få en kaskad av "söööök uurgh bonga bonga" svar så skriver jag endå

Jag har en Iphone som jag fick idag och jag har låst upp den med iPlus2.0b och vad jag förstår så installerar den både OpenSSh och BSD Subsystem och allt vad man kan tänkas behöva.

Jag har provat att koppla upp mig mot Iphonen med hjälp av tex fugu, transmit och Cyberduck med hjälp av iphonens ip samt root och alpine. Detta funkar jag kommer till ett directory där det finns 2 mappar library och media jag kan även gå ända till början osv.. Så jag verkar ju komma in i telefonen tycker man?

Mitt problem är när jag skall försöka installera ROMs till NES, GBA och PSX.
Jag går in i media mappen och skapar en mapp som heter ROMs och i ROMs skapar jag en mapp som heter NES och en som heteR GBA osv. Lägger in mina roms i respektive mappar och allt ser frid och fröjd ut i ftp klienten. Men sedan när jag skall starta emulatorn på min Iphone så står det fortfarande "no ROMS Found No GBA roms wwere found please upload roms to /var/root/Media/ROMs/GBA" Så vad gör jag för fel? Jag har även installerat Finder och den hittar heller inte de mappar jag har skapat.

Måste man ändra skriv rättigheter till iphonen någonstans och isåfall hur?

Har det att göra med att det är en /private/ inblandad i söksträngen på ftpn men inte i felmeddelandet (är det samma var/root/osv).

Snälla hjälp för det vore ju kul o spela lite spel

väldigt tacksam för svar och om det är någon som har exakt samma problem på 99 eller webben innan som ni känner till tipsa mig gärna om url eller söktips för jag hittar inget

ingen som vet något? borde väl inte vara något jättesvårt problem att lösa

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-19 23:09
Ursprungligen av aftermath:

ingen som vet något? borde väl inte vara något jättesvårt problem att lösa

Vilken firmwareversion har du på iPhone?
Det kanske kan hjälpa att byta ut root mot mobile i sökvägen.

jag har 1.14 har provat o lägga dom i både /root/ och i /mobile/ Eller menar du att jag ska byta ut det i själva emulatorn?

Om jag lägger dom i /mobile/ dyker dom upp i den här "findern" man kan installera på iphone (mobilefinder/viewer eller vad den heter).

skumt.

har samma problem skall ändra rättigheterna på ett spel till 755 men jag vet int ehur man gör det i cyberduck ?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-21 17:49
Ursprungligen av Nefcairion:

har samma problem skall ändra rättigheterna på ett spel till 755 men jag vet int ehur man gör det i cyberduck ?

Högerklicka på filen och välj VisaInfo.

Jag hade också problem med att få in spelen rätt. Först var det fel filändelse, sen la jag dem fel fast jag följde alla instruktioner rätt osv. Jag lade de iaf in de till slut i private/var/mobile/Media/ROMs/NES och det funkar klockrent. Glöm inte att sätta permission bara. Jag har kört winSCP och satt permission till 777 när jag kopierat in filerna octh det har inte klyddat än.

1
Bevaka tråden