Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hur raderar jag allt innehåll inför försäljning?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Är inne på min andra iPhone nu och skall sälja min första till en arbetskompis. Nu vill jag radera all personlig information.. Mail, iCal och kontakter.. jag vill inte göra en "reset"..

Någon som vert hur man gör?

jag antar att när min arbetskompis kopplar in sin iPhone så kommer ngt att hända.. men vad?

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-18 11:27

när du säger "reset" menar du restore? När han kopplar din iphone till sin dator så kommer din musik osv försvinna när han syncar. Men dina kontakter kommer finnas kvar om han inte väljer att skriva över dem. Gör bara en restore, inte jobbigt alls och då vet du att allt är borta.

tack

Det finns ingen risk att "hacket" försvinner och att jag sitter med en låst telefon?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-18 15:03
Ursprungligen av ru4real?:

tack

Det finns ingen risk att "hacket" försvinner och att jag sitter med en låst telefon?

Jo, givetvis försvinner "allt", även upplåsning, jailbreak etc (alla program som inte är original). Så du behöver hacka den med iPlus2.0 efteråt. Men det är ju vardagsmat idag

simplast är ju att "blåsa om den", alltså restore och sen iPlus eller Ziphone eller åt vilket håll man nu är lagd.

Vad händer om jag bara låter min arbetskompis koppla in den till sin maskin och iTunes?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-21 16:37

Vad händer om jag bara låter min arbetskompis koppla in den till sin maskin och iTunes?

Väljer han inte att synka den, är det ingen fara.

• Medlem
  • Södertälje
  • 2008-03-21 22:15

synka är inga problem, däremot så ska han stänga av automatisk uppdatering utav mjukvaran i iphone.

Ursprungligen av tim-:

synka är inga problem, däremot så ska han stänga av automatisk uppdatering utav mjukvaran i iphone.

Ok..Så när han synkar så tar hans uppgifter (kontakter, kalender etc) över?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-23 12:22

Ok..Så när han synkar så tar hans uppgifter (kontakter, kalender etc) över?

Precis. Ansluta och uppdatera (om det är det du vill) går bra, men synkar du försvinner allt ditt och ersätts av hans. Däremot ska man kunna synka just Kontakter från flera datorer, jag har inte testat det....

1
Bevaka tråden