Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konnekt 8 stödjer inte "what you hear"-inspelning?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-03-19 17:11

Hej!

Jag har ett Konnekt 8 som jag köpte in för inte längesen. Innan hade jag SB Audigy 4, och med det kunde jag spela in "what you hear" med Audacity, men nu går det inte.

Betyder det att mitt ljudkort inte stödjer det inspelningssättet? Om Soundblaster har den möjligheten, så tycker jag TC borde ha det med. eller?

Går det installera något som gör att det funkar?
Det vore jäkligt synd om det inte går längre, jag spelar in en massa saker hela tiden.

tack på förhand...

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-20 15:40

windows?

i så fall borde det gå att aktivera det inbyggda ljudkortet när man ska spela in sånt. kan även vara möjligt att routa in wave-kanalen till en asiokanal och spela in den... vet dock tyvärr inte hur Konnekts mjukvarumixer är utformad.

• Medlem
  • Trollhättan
  • 2008-03-24 19:12

Tack ska du ha för det!

Yes! jag har ju ett hyfsat bra inbyggt kort. Men jag är bara osäker på hur man ska kunna använda båda på samma gång. Är konnekt anpassat för det?

Jag har hört att man ska kunna dra en sladd från mick-uttagen på konnekt till uttaget bakom datorn till det interna kortet för att spela in på det sättet.

Hur funkar det?

• Medlem
  • Vetlanda
  • 2008-03-24 19:25

Tror du ska prova Jack för windows...http://www.99.se/musiknyheter/225216-jack-f-r-windows.html

Då kan du koppla som du vill typ som en patchbay!!

1
Bevaka tråden