Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Nå TimeCapsule över WAN

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag försöker komma åt min TC över Internet när jag är ute och flänger och förstår inte hur det kan vara krångligt. Dels så har jag tryckt i "Dela hårddiskar via Ethernet WAN-porten" och tycker därmed att det borde räcka med att köra afp://IP för att nå den, men det går bara när jag väl är hemma med mitt externa ip, från annan plats får jag att den inte går att nå. Jag har också tryckt i Annonserna hårddiska globalt via Bonjour, men efter att ha googlat lite verkar inte det vara en färdigutvecklad tjänst ännu utan något som de tänker knyta ihop med BacktomyMac en vacker dag.

Hursom, är det någon som har tips på hur jag skall gå vidare i felsökningen för att få detta att fungera?

Dessutom undrar jag om någon mer än jag upptäckt att det är lite svårt att surfa om du samtidigt håller på med massiv trafik till TC-hårddisken, typ under backup-tillfällen osv.

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-22 15:41

Gör din router/brandvägg forward till rätt interna IP på rätt portar?

  • Avstängd
  • Överallt
  • 2008-03-22 15:42

Eller så kanske nätet är spärrat på AFP-porten.
http://www.99.se/mantaray-mac/223191-afp-ver-port-548-a.html

Yep, så var det... ComHem är vad min TC är kopplad till... detta är inte bra alls!

1
Bevaka tråden