Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Infoga text i iDVD

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Håller på att upptäcka alla funktioner i min splitternya macbook och njuter av det . Nu är det så att jag utforskar iDVD för att lära mig göra snygga bildskivor med menyer och allt. Jag tycker själv att jag läst instruktionerna noga, men någonstans måste jag har blundat för jag förstår inte hur jag lägger in tex en berättande (längre) text. Jag skulle alltså vilja kunna ha en rubrik och när man klickar på den så kommer det fram en sida där jag lagt in en längre flödande text. Går inte det?

Det hjälper inte att använda "hjälp" och söka på "infoga text"... Jag har försökt med så många sökord jag bara kommit på...

Hoppas på hjälp
mkbirgitta

Okej, jag har nu lärt mig att text heter titel och det är i iMovie man fixar med titeln för att sedan infoga texten (den nygjorda filmsnutten som bara består av texten alltså...) i iDVD och i projektet. Inte helt logiskt eller lätt att förstå, men det gick! :-). Är det ändå någon som har ett förslag på hur jag enklare kan infoga rena textfiler i ett bildspel i ett projekt i IDVD så får du gärna komma med det!/mkb.

Ps. Det är väldigt roligt med alla funktioner och möjligheter!!!!

1
Bevaka tråden