Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Möjlighet att använda hackad iphone senare..

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Borås
  • 2008-03-24 07:34

Vet inte om detta varit på tapeten men om jag köper en iphone om 3 mån när jag drar till usa, vilket jag kommer göra om smidigt hack för dåvarande version finns. Skulle lansering för sverige gått ut och de inte är telia som får den hackar jag nog också. skulle en 3g komma inom kort kan ske jag skulle vänta men beroende på operatör då telia är ända som duger och 3g är inte så viktigt för mig.
Säg att jag hackar en iphone och sedan införs iphone till sverige och jag vill skaffa de abbonnemanget, kommer man kunna göra de med en hackad iphone (alltså återställa den till fabriksinstälningar med senaste versionen) eller är man fast och får köra hackat om man en gång börjat med de?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-24 07:39
Ursprungligen av ibanez:

Vet inte om detta varit på tapeten men om jag köper en iphone om 3 mån när jag drar till usa, vilket jag kommer göra om smidigt hack för dåvarande version finns. Skulle lansering för sverige gått ut och de inte är telia som får den hackar jag nog också. skulle en 3g komma inom kort kan ske jag skulle vänta men beroende på operatör då telia är ända som duger och 3g är inte så viktigt för mig.
Säg att jag hackar en iphone och sedan införs iphone till sverige och jag vill skaffa de abbonnemanget, kommer man kunna göra de med en hackad iphone (alltså återställa den till fabriksinstälningar med senaste versionen) eller är man fast och får köra hackat om man en gång börjat med de?

Det är nog ingen (utom möjligen Apple) som kan svara på det idag. Det blir bara gissningar, vilket kan vara sanna eller icke.

• Medlem
  • International user
  • 2008-03-24 11:19

utgå från att du inte kan köpa en idag som sedan kan återställas och fungera med svensk iphone operatör utan upplåsning när det är dags. Du kan till exempel inte köpa en iphone i USA och aktivera den med O2 i England. Därför är det mycket osannolikt att du skulle kunna göra det när den släpps i sverige.

Ursprungligen av Jedsler:

utgå från att du inte kan köpa en idag som sedan kan återställas och fungera med svensk iphone operatör utan upplåsning när det är dags. Du kan till exempel inte köpa en iphone i USA och aktivera den med O2 i England. Därför är det mycket osannolikt att du skulle kunna göra det när den släpps i sverige.

En kompis köpte en iPhone i USA, använde den Jailbreakad i USA och i Tyskland. Registrerade den senare i Tyskland med T-Mobile som precis vilken Tysk såld iPhone som helst.

men det måste väl finnas exempel från andra länder, kunde britterna eller tyskarna teckna abonnemang med deras usa importerade lur efter lansering i deras egna land?

• Medlem
  • Borås
  • 2008-03-24 11:42

hmm, men är de olika låsning på telefonerna i olika länder då? återställer man telefonen och låser upp med koden man får från sin operatör i itunes, varför skulle inte de fungera?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-24 12:02
Ursprungligen av ibanez:

hmm, men är de olika låsning på telefonerna i olika länder då? återställer man telefonen och låser upp med koden man får från sin operatör i itunes, varför skulle inte de fungera?

Det verkar det göra. Nackdelen verkar vara att man måste koppla in den till iTunes varje gång man byter SIMkort. Lite sjukt tycker jag.... har jag köpt en mobil vill jag kunna byta SIMkort hur jag vill, utan att bära en dator med mej.

Ursprungligen av kenjon:

Det verkar det göra. Nackdelen verkar vara att man måste koppla in den till iTunes varje gång man byter SIMkort. Lite sjukt tycker jag.... har jag köpt en mobil vill jag kunna byta SIMkort hur jag vill, utan att bära en dator med mej.

Det är ju inte direkt något nytt att Apple väljer att begränsa telefonen på diverse sätt, te.x med att man bara har en operatör att välja på. Bara att svälja om man vill ha en iPhone med tillhörande abonnemang.

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-24 16:02
Ursprungligen av monophonic:

Det är ju inte direkt något nytt att Apple väljer att begränsa telefonen på diverse sätt, te.x med att man bara har en operatör att välja på. Bara att svälja om man vill ha en iPhone med tillhörande abonnemang.

Visst, jag har inget val. Men jag tycker inte det bara är att svälja!
För oss som jobbar utomlands vill vi ha möjlighet att använda ett lokalt SIMkort dit vi kommer. Nu måste vi ta med en extra mobil.....
Jag har köpt min telefon, och vill göra vad jag vill med den, använda den som bokstöd om jag vill, det ska Apple strunta i. Det är skillnad om man hyr en pryl, men jag har betalt den fullt ut.
Tyvärr är iPhone så bra så de kan styra marknaden, men jag hoppas det inte varar så länge till....

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-24 17:34
Ursprungligen av kenjon:

Jag har köpt min telefon, och vill göra vad jag vill med den, använda den som bokstöd om jag vill, det ska Apple strunta i. Det är skillnad om man hyr en pryl, men jag har betalt den fullt ut.

Ska man vara petig, så har du inte betalat hela. Abbet är ju en del av betalningen. Så tänker jag iaf.
Nu ger ju dock inte det Apple rätt att bestämma över våra telefoner.

Är man mer van vid sådant i USA? Är vi förskonade från sådant i Sverige?

• Medlem
  • Karlskoga
  • 2008-03-25 10:11
Ursprungligen av wat:

Ska man vara petig, så har du inte betalat hela. Abbet är ju en del av betalningen. Så tänker jag iaf.
Nu ger ju dock inte det Apple rätt att bestämma över våra telefoner.

Är man mer van vid sådant i USA? Är vi förskonade från sådant i Sverige?

I Frankrike (och tidigare Tyskland) kan man köpa "hela" telefonen, om du menar så....

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-25 17:46

Jag fortsätter att glömma det, men din har du köpt från USA, eller?

1
Bevaka tråden