Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

ARP Axxe

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Arp Axxe vad står dom i för prisläge?
(Jam hade en tidigare för 6995:-som jag tycker låter lite väl högt .)

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2008-03-24 22:21

4-5k kanske, rev.1 är dyrare än rev.2. Ganska trist synth, men med karaktär.

  • Medlem
  • Staffanstorp
  • 2008-03-24 23:12

Jag lånade en AXXE för länge sedan. Tyckte oxå den var lite trist. Lite begränsad, men det är som sagt var då inspirationen verkar komma.. Jag har en liten minitruddelutt liggandes någonstans. Skall minsann leta upp den.

Jag tycker nog inte att det är för högt faktiskt,

vi har haft tre stycken Axxe inne sen förra sommaren och de har alla gått för ungefär det priset. Det verkar inte finnas så många ute på privatmarknaden heller (alla vi har sålt har vi köpt i USA, utom en).

Eller nja, 6.995:- kan iofs tyckas lite steep, men tänk på att vi har 3 månaders garanti på allt beg vi säljer, plus att priset är inkl 25% moms så det blir lite svårt att jämföra med privatmarknaden.

Kan tilläggas att jag tycker det är en rätt nice synth, speciellt som typ första monoburk. Man kan trots allt göra en hel del med den trots den enkla arkitekturen. Men samtidigt kan man ju för de pengarna t ex köpa en nytillverkad Analogue Solutions-burk, som kan betydligt mer, men ju inte har samma historia.

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-03-25 14:27

är själv sugen på mkII.
mest pga dess svart/orangea look
(den låter rätt schysst också)

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-03-25 15:45

fel version för min del

  • Medlem
  • International user
  • 2008-03-25 17:39

hehe, såklart...

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2008-03-25 17:43

har sett många annonser från just hägersten föresten.
undrar vem/vilka det är om samlat på sig allt ?
[kanske låter lite som en dum fråga iofs]

Det är min gamla Axxe som Outshape bytte till sig. Antar att han fortfarande har den? Den låter för övrigt hur gött som helst!

Jag sålde den för ett par veckor sedan. Kom på mig själv med att inte använda den så mycket efter att jag köpt en MultiMoog av Amino. Det var mest filtret i Axxen jag ville åt, det så kallade moogfiltret. Jag gillar ljudet Axxen har, även om det är begränsat.
Kolla t ex Diskodiktators Reason-refill med Axxeljud.
http://www.diskodiktator.com

1
Bevaka tråden