Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag väntar på att Apple killarna skall vara tillbaka från semestern innan jag sätter in beställningen.
Det blir:
103st iBooks
4st iMacar 500 CD-RW
eventuellt 1st 800 Dp
Jag hoppas kunna beställa en 867:a inom den närmsta månaden. Kommer dock att välja bort SuperDriven då den inte tjänar något syfte för mig.
Lite sugen på GeForce 3 dock...
(oj det var visst mitt första inlägg också efter en tid "spanande")
[ 23 Juli 2001: Meddelandet ändrat av: McQueen[G4] ]
Själv är jag RIKTiGT sugen på en dual 800 förstås...men måste nog nöja mig med 867:an...
Superdriven är det som lockar för mig. Jag har DVD till TV:n, och är filmintresserad. Förstår ni hur mycket roligt man kan göra med den?
Undrar dock om den där extraprocessorn (dual 800:an alltså) är värt de där 10000 det handlar om...de är egentligen ganska sjukt.
Helst skulle man vilja beställa datorn helt utan RAM...och köpa det själv...skulle bli riktigt mycket billigare.
Det är i och för sig inte bara processorn som skiljer.
Det är 20 GB större disk, annat grafikkort och 128 MB mer minne.
Håller med dig om att Apple har helt vansinniga minnespriser. Jag köpte nyss 4 st 256 MB Viking minnen för lite drygt 500.- styck.
Redagruppen brukar vara billiga. Jag tror inte de har uppdaterat de nya maskinerna men det går ju att ringa och fråga. http://www.redagruppen.se/
Måste oxå fylla på där Micke, att Viking-minnena också håller bra kvalitet. Har inte än dykt på ett som nya Apple-firmware:en rejekterar. (försvenskning av ett härligt engelskt ord)
Helst skulle man vilja beställa datorn helt utan RAM...och köpa det själv...skulle bli riktigt mycket billigare.
Ja vem skulle inte vilja det
Gärna utan RAM, HD och mus.
Men det är på RAM och HD som Apple har fin fina marginaler, så kravet på detta i BTO lär de inte släppa i första taget.
Och dessutom om de hade rimliga priser på ram, hd osv hade de nog inte haft så många återförsäljare kvar. Fin balansgång det där. Men hur är det, kan man ringa till en återförsäljare och be om en konfigurerad PowerMac?
Skapades ursprungligen av: Zaphod: Jag kan tänka mig att dom flesta skaffat sig en 733a, eller en 867a som dom tog bort dvd brännarn på (Kostar då 21.000 med moms (!)