Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

bråttom .mac, och kortet strular

Tråden skapades och har fått 16 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-26 23:34

Segt, jag tänkte skaffa mig .mac nu, innan priset går upp. Trist att mitt Visakort "studsar". Jag upptäckte dock att Apple Store i Sverige skriver:

Citat:

quote: Apples .Mac-tjänster riktar sig främst till kunder i USA och Japan. Kunder i Europa kan använda dessa tjänster och abonnera på .Mac – eller uppgradera sitt nuvarande iTools-konto – genom att besöka http://www.mac.com/ och betala sitt köp med ett internationellt kreditkort. För närvarande är .Mac-tjänsterna endast tillgängliga på engelska och japanska. Samma sak gäller för assistans.

Känns nästan som om Apple Store avråder en från att köra .mac. Får väl bli ett annat alternativ, någon gratismailadress.

Ylan

  • Medlem
  • 2002-09-27 00:15

jepp. min betalning studsade också, så nu ger jag f´n i .mac

De vill bara skaffa sig lite juridiskt svängrum ifall vi klagar att det går långsamt.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-27 00:27

Juridiskt svängrum?

Förlåt, men vad menar du Anders?

Vänligen, Ylan

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-27 00:30

Riktigt surt är att jag sitter på modem nere i Skåne. Segt att kolla upp iDisken innan den eventuellt töms.

Syrligen, Ylan

[ 27 September 2002, 00:30: Meddelandet ändrat av: Ylan ]

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-27 10:38

Har jobbat mot iDisken på både fetefiber såväl som min ADSL hemma. Segt, är bara förnamnet. Ångrar faktiskt att jag betalade för tjänsten.

Fungerar inte visa? Konstigt, de är väl så pass stora att Apple borde acceptera dem. Tur att mitt Mastercard fungerade.

Personligen tycker jag att Apple snabbat upp iDisken betydligt. Fast jag är fortfarande osäker på om det verkligen var värt 500 spänn...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-27 10:53

Måste vara något senare påfund, jag betalade mitt med VISA.

Skulle registrera mitt .mac men sidan vill inte acceptera annat än "roman characters" och det är svenska tecken den inte vill acceptera.

Jag kan ju iofs skriva att jag heter Tapp i efternamn men det är ju inte det som står på kortet. Hur f-n ska man bete sig?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-28 10:16

Det är lugnt att skriva Tapp istället för Täpp.
Inga problem, ta bara bort prickarna.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Anders Täpp:
Skulle registrera mitt .mac men sidan vill inte acceptera annat än "roman characters" och det är svenska tecken den inte vill acceptera.

Jag kan ju iofs skriva att jag heter Tapp i efternamn men det är ju inte det som står på kortet. Hur f-n ska man bete sig?

Jag tror "Tapp" borde gå bra. Amerikanarna tar ju nästan alltid bort våra prickar och ringar. Fast ibland så skriver de "ae" istället för "ä". Ja det är inte lätt, men jag skulle nog skriva "Tapp".

/M

Ingen riktig panik än - Apple har förlängt .Mac sista anmälningsdagen till den 14.e oktober... sååå !

/ D

skulle aldrig användt .mac om det bara var för email - jag använder .mac för att lägga upp hemsidor från fester, roskilde, midsommar etc och intet att förglömma - filmer med min son till kompisar och vänner runt om på klotet. men, vad jag inte förstår, är varför dom inte erbjuder en gratis emailtjänst - det måste ju ändå innebära att folk allt eftersom kommer vilja använda övriga tjänster...

...jo, iDisk har blivit betydligt snabbare...vet inte om det har med Jaguar och göra?

Då var det gjort... [email protected]

Ångrar att jag inte tryckte dit en punkt mellan namnen när det begav sig, men men...

OBS !

Har ni sett att under ert kontos inställningar så finns det ett tillval för automatisk uppdatering av .mac? Default är att de uppdaterar automatiskt om ett år. Apples revisorer sitter just nu och räknar för fullt på hur mycket intäkter denna lilla kryssruta kommer att betyda för företaget åren som kommer. Jag klickade ur min. Jag vill ha samma smicker i brevlådan om ett år som nu.

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Ylan:
Juridiskt svängrum?

Förlåt, men vad menar du Anders?

Vänligen, Ylan

Sorry.. såg inte din fråga förrän nu.

Jag menar att om de förvarnar att detta egentligen är tänkt för amerikaner så har de gjort det mycket svårare för oss på den här sidan Atlanten att klaga på dålig fart etc. De kan hela tiden hänvisa till den här texten som du läste när du hoppade på.

[ 28 September 2002, 11:20: Meddelandet ändrat av: Anders Täpp ]

... sen kanske "juridiskt manöverutrymme" hade varit ett ännu bättre uttryck...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2002-09-28 21:47

OK Anders, de "safear"

Vänligen, Ylan

1
Bevaka tråden