Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag har en macpro i ett rum och en stereo i ett annat rum. Nu undrar jag vad det är för prylar som behövs för att kunna spela itunes i macpron men få ut ljudet i stereon? Jag önskar att inte använda kablar så det handlar väl om en airport express av någon modell.
Är detta rätt setup?
Kanske missuppfattar din beskrivning men det räcker med en Airport Express.
När det gäller sladdar så räcker det med en vanlig 3,5 mm plugg -> 2 st RCA. Apples sladdar är onödigt dyra. Alternativet finns ju att köra optisk överföring mellan AE:n och stereon om din förstärkare kan ta in den signalen.
Antar att din Mac Pro har AirPort-kort? I så fall så är det som ovan nämt endast en AirPort Express-basstation och en 3,5mm stereo till RCA-kabel som behövs. Givetvis behövs Ethernet-kabel från modem eller router till Basstationen också, men det förstod du nog.
Varför vill du ha trådlös överföring?
Mac Pro har optisk ljudutgång och nästan alla förstärkare har optisk ljudingång.
Du får betydligt bättre kvalitet om du använder dem istället.
jo, det har du rätt i, håller på att bygger hus, där har jag dragit tomrör mellan alla rum till centralerna på respektive våning, så vad man än vill ha så kommer det att gå att efterdra kabel. sköönt
Har du inte trådlöst i MP'n så behöver du en trådlös router (Extreme) vid MP'n och en Express vid stereon.
Alternativt så drar du en ethernetkabel till Expressen från din router eller en optisk kabel från MP'n till stereon.
Eller om du har trådlös router eller i din MP och har stereon vid din TV så köper du en Apple TV och kan se film från MP'n också
Jag har en Apple TV i rummet med stereo och TV och en Express i köket till köksradion.