Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Massutskick i Mail?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Säkert en mycket enkel fråga. Använder Mail och ska skicka samma brev till fler personer. Vill inte att de som får mailet ska se de andra mottagarna. Hur gör jag detta?

• Oregistrerad
  • 2003-05-30 12:07

"Redigera" --> "Visa dold kopia"

Men sedan kan det vara vettigt att använda ett separat program om man ska skicka till väldigt många (eller?). Förslag?

• Medlem
  • Orranäs
  • 2003-05-30 12:17

Det finns tre ställen att lägga in epostmottare på.
Till = Där lägger du antagligen epostmottagaren nu
Kopia = Dessa får din epost också och de kan se alla som fått ditt epostmeddelande.
Hemlig Kopia = Ja, det är ju detta du söker.

Klicka på nytt meddelande så ser du säkert dessa tre. Ser lite olika ut i olika epostklienter.

Använder du Apples Mail finns bara "Till" och "Kopia", men om du går in i Inställningar så kan du bocka bort "Visa alla medlemsadresser vid grupputskick" då blir det en "Hemlig kopia" i "Kopia"-fönstret.

Om man skapar en grupp kan man sedan avmarkera "Visa alla medlemsadresser vid grupputskick (se bifogad bild)...

/Christian

Grupputskick utan att medlemmarna "ser" varandra

Ursprungligen av Christian:

Om man skapar en grupp kan man sedan avmarkera "Visa alla medlemsadresser vid grupputskick (se bifogad bild)...

/Christian

Detta hjälpte mig nästan ända fram.. ..men det vore ett otroligt plus om mottagaren såg åtminstone sin egen adress i "To:" fältet. Dels för att mottagaren skall se vilken adress det är skickat till (alla har så många nuförtiden) och dels för att jag tror detta fastnar i vissa spam-filter.

Jag driver ett seglingsklubb med ca 150 medlemmar. Jag vill kunna göra utskick där varje medlem bara ser sin egen adress. Behöver inte kunna ha "Custom Fields" (typ: "Hej Fredrik!") bara denna enkal funktion.

Tycker i min enfald att det borde finnas någon mail-klient därute som kan hantera detta, har jag fel?
Hjälp mig.

OBS! Det skall vara Gratis. Har använt MaxBulk mailer tidigare (regerade) men den licensen har jag inte kvar..
Jag _kan_ ha tillgång till FileMaker..

• Medlem
  • Nyköping
  • 2004-02-08 16:50
Ursprungligen av Magnus:

OBS! Det skall vara Gratis. Har använt MaxBulk mailer tidigare (regerade) men den licensen har jag inte kvar..
Jag _kan_ ha tillgång till FileMaker..

Varför måste det vara gratis? Ett bra program kan väl få kosta några kronor.
Kollade på MaxBulk och såg att det skulle kosta ungefär 350 kronor att registrera. Skulle ni inte kunna ta ut, säg 3 kr extra i årsavgift i seglingsklubben under ett visst år för att bekosta ett sådant program. Naturligtvis bara som en engångsföreteelse, nästa år kan man ju sänka igen till ursprunglig årsavgift.

självklart det ett bra program kosta några kronor.. ..men det finns så många programvaror som inte kostar så jag vill försöka med dem först.

1
Bevaka tråden