Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Får inte tv-out att fungera med min iphone, snälla hjälp!

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!
Jag har skaffat mina kusiner en iPhone för att jag skröt om att dom kan använda den som uppspelare av film till deras tv. Dom nappade och köpte en med än gång.

Men nu har vi stött på patrull, vi har beställt en kabel från Applestore (Apple Composite AV-kabel) men det går inte att få ut signalen till tv:n vad gör jag för fel? Kabel är kopplad till en scartadapter som är inställd på IN men jag har provat att byta till UT bara för att utesluta allt.

Telefonen är inställd enligt följande:
Tv ut
Widescreen:på
TV-signal:PAL

men jag har provat att skifta inställningarna till

Widescreen: av
TV-signal: NTSC

Helt utan resultat.

Filmerna jag har försökt att spela upp är konverterade med iSquint enligt inställningarna:

optimera för tv
koda i h.264
högkvalitet

dom spelar upp utan problem i iPhonen där både ljud och bild är alldels utmärkt.

SNÄLLA HJÄLP!

MVH Claes

Svara på mitt eget inlägg här.

Problemet var att om man pluggar i kabeln i den medföljande iPhone dockan så funkar det inte!

Koppla kabeln direkt till telefonen så funkar det hur bra som helst

MVH Claes

• Medlem
  • Umeå
  • 2008-03-29 15:07

Men så kasst! Riktigt dåligt faktiskt!

• Medlem
  • Höganäs
  • 2008-03-30 13:26

Aah, det var en ful tabbe av Apple, kanske bara din docka som är problem med, detta måste ju testas av mig direkt, återkommer...

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-30 15:27

Hur blir bildkvaliten? När jag spelade upp en ipod-film på tv'n från datorn blev det ju riktigt uselt. Men det kanske finns filmer i bättre kvalitet?

Testat både till CRT-TV och en HD-projektor. Det ser helt ok ut, gäller att det är bra komprimerat. Men visst Blu-ray ser bättre ut...

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-30 20:24
Ursprungligen av hummel:

Testat både till CRT-TV och en HD-projektor. Det ser helt ok ut, gäller att det är bra komprimerat. Men visst Blu-ray ser bättre ut...

Jo, såklart. Men den videon jag såg var ju mycket sämre än en gammal vhs. Det går att få bättre alltså?

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2008-03-30 21:01

Jag antar att det är komposit ut på iPhonen (har ingen själv) - och då är det som det är. Komposit kan aldrig bli snyggt, oavsett videofilens ursprungliga kvalitet/komprimering.

• Medlem
  • Kungälv
  • 2008-03-31 07:51
Ursprungligen av mjg:

Jag antar att det är komposit ut på iPhonen (har ingen själv) - och då är det som det är. Komposit kan aldrig bli snyggt, oavsett videofilens ursprungliga kvalitet/komprimering.

Det finns komponent-kabel.

1
Bevaka tråden