Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple support -klart bra

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

När man läser om Apple support så är det för det mesta alltid negativa reaktioner. Jag skickade min nya iBook för garantireparation och fick tillbaks den på sex dagar. Jag tycker faktiskt att de skall ha beröm för det. Jag blev vänligt bemött av en trevlig och kunnig kvinna i telsupporten och allt blev fixat utan strul. Från dörr till dörr.

• Medlem
  • International user
  • 2001-07-21 22:07

Grattis, du blev altså den första...

• Oregistrerad
  • 2001-07-22 11:36

Måttet på duktiga och bra. Tycker jag skall ställas mot hur man blir behandlad när något går snett. Det är lätt att vara snäll och tillmötesgående när allt rullar som det ska. Men hur behandlar man en kund om t ex. Datorn blir bortglömd, eller man inte fixar felet.
Där tror jag Apple måste skärpa till sig...

Jobbar hos en Mac-ÅF och vi har dagligen kontakt med Apple. För en tid sen fick vi besök från svenska Apple och de erkänner att de har vissa problem fortfarande med att få ett fullt fungerande system när det gäller garanti-skick till Holland tur och retur men att de jobbar på det och hoppas ha löst det snart.
Så det är väl bara o säga, den som lever får se
Ibland är de förvånande snabba faktiskt, 6 dagar t.ex... inte så illa.

25 juni skickades min Powerbook G4 (Pepsidatorn) till Holland. Apple har fortfarande inte hört av sig. Jag har legat på min ÅF ett par gånger och de har i sin tur ringt till Apple.

Får ta ut min vrede på Mårten när han besöker oss nästa gång.

Apple har dessutom skurit ner på DOA-krediteringar, så dom kunder som köper en sprillans ny PowerBook g4, och som går sönder efter en timme, får ingen ny, utan blir av med den en vecka för rep...

förut kunde datorn bytas mot en ny inom 2 veckor, skitbra faktiskkt... men inte längre. Apple SUGER!

• Medlem
  • International user
  • 2001-07-23 20:25

*ZAPP* Steve sköt en blixt ur sitt lillfinger och BigMac was no more...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-07-24 00:08

Har haft mycket att göra med svenska Applesupporten. Hade en Ibook (varit inne 2 ggr tidigare) inne på reparation i inte 4, inte 5 utan 6 månader. När man har skällt sig blå på flickorna på Irland får man prata norrmanen Knut som slänger ur sig saker som "alltså vad gor ni med ere datorer, schlenger dem i goolvet eller hehe " eller något annat klämkäckt...inte något man vill höra när datorn varit borta så länge...
Undrar om de tror att man ens ska tro på svar som:
- Jaså, den skulle kommit in i för tre veckor sedan. Ja du vet vi har ju inte de rätta reservdelarna.

Värt att tänka på kanske kan vara att faktiskt ha de reservdelar man behöver på reparationsstället.
Delar som tar 3 veckor...undrar hur många gånge man kan åka runt jorden på den tiden...

Ps Visst, jag blev kompenserad, en förlängd garanti på en månad.
Loska i ansiktet om ni frågar mig.

det där är ju alltid klurigt att försöka reda ut, men om jag vore du skulle jag antingen ringa till Apple och gnälla, eller ÅKA till Apple och KRÄVA en ny dator av deras cust. rel. ansvarig, iallafall en lånedator tills din blir fixad.

Jag har ju själv gjort min Mac illa så jag får väl ha lite tålamod med att det tar lång tid.

Det blir inte roligt för återförsäljarna när kunderna blir irriterade på dem när det inte finns något de kan göra åt det.

Jag har ju själv gjort min Mac illa så jag får väl ha lite tålamod med att det tar lång tid.

Det blir inte roligt för återförsäljarna när kunderna blir irriterade på dem när det inte finns något de kan göra åt det.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2001-07-30 14:08

Hmmm sex dagar tycker jag är ruggigt dåligt. Snabbt för att vara Apple men inte accepterbart förövrigt tycker jag. Ta t.e.x Compaq. De tar max 48h på sig och då skickar dom ändå grejerna till Irland.
Det kallar jag för service, dit har Apple än lång väg att gå för att få med sig de riktigt stora företagskunderna. Trist men sant.

varför inte ha ambullerande servicetekniker som reparerar datorn på plats? Att ha 3 personer på "rull" i mindre lastbilar som täcker sverige är ju inte direkt någon omöjlig uppgift. Datorerna går inte sönder speciellt ofta, och kunderna skulle bli extremt imponerade om reparationerna kunde ske på plats.

Jag vet, eftersom jag själv gör det, inte direkt i Sverige, men däremot Stockholm. Häromveckan besökte jag en kund som skulle till Frankrike på jobb nästföljande dag. Elanslutningen till hans Wallstreet glappade - inte direkt något ovanligt fel. Fram med lödpennan, torx-mejseln och in i bilen. Efter en timmes skruvande (och lödande) på hans skrivbord funkade datorn perfekt igen. Han blev MYCKET imponerad, men så är ju Macotekets servicetekniker både snabba, duktiga och billiga!

En kund till oss hade fel på sin Dell (bärbar.. och ja..Pc ).

Jag rinde dell på eftermiddagen.. och bad dom komma och byte moderkort (det visade sig dock senare att det inte var problemet)morgonen efter kom dom och bytte moderkort.
några dar senare visade datorn samma symptom igen. Jag ringde ytterligare en gång. morgonen efter kommer Dell och byter hårddisken på 5 minuter. datorn har funkat felfritt sen dess.

Det är fan grym service. snabba som fan och inte en krona kostade det.

1
Bevaka tråden